سرانجام محل برگزاری فینال جام حذفی ورزشگاه حافظیه شیراز شد و بدین‌ترتیب، استقلال و شاهین بوشهر 9 بهمن ماه تک‌مسابقه فینال را در این ورزشگاه برگزار خواهند کرد.

جلسه سازمان لیگ

بعد از راهیابی این دو تیم به مرحله نهایی جام حذفی سازمان لیگ اعلام کرد که برخلاف سال‌های گذشته فینال به‌صورت مسابقه رفت و برگشت برگزار نخواهد شد و یک بازی قهرمان این رقابت‌ها را مشخص می‌کند. رئیس سازمان لیگ همچنین از برگزاری این مسابقه در یک شهر بی‌طرف صحبت کرد و 2 شهر اصفهان و شیراز به‌عنوان گزینه‌های پیش‌رو مطرح شد. عزیز محمدی البته از ابتدا بنا داشت که فینال جام حذفی در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شود. او معتقد بود که شیراز به بوشهر نزدیک است و هواداران شاهین برای حضور در این بازی به دردسر نخواهند افتاد و این در حالی بود که باشگاه استقلال مخالف برگزاری بازی در شیراز بود. اما در جلسه روز گذشته سازمان لیگ با مسئولان باشگاه‌های استقلال و شاهین بوشهر، شیراز (ورزشگاه‌حافظیه) میزبان این رقابت اعلام شد.

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال درباره این جلسه می‌گوید: «ما تلاش کردیم تا برای انتخاب فینالیست، قرعه‌کشی کنند. بعد هم گفتیم در شهرهای دیگری بازی را بگذارند اما سازمان لیگ زیر بار نرفت و آنها تاکید داشتند که بازی باید در شیراز باشد. من هم قبول کردم تا دیگر نگویند فتح‌الله‌زاده رفیق عزیز محمدی است و همه قرعه‌ها را به نفع خودشان می‌چینند.» علی نظری‌جویباری، قائم‌مقام استقلال خبر می‌دهد که این باشگاه به برگزاری این مسابقه در مشهد یا تبریز رضایت داشت. او تاکید می‌کند: «مخالف برگزاری دیدار فینال جام حذفی در شهرهای شیراز و حتی اصفهان بودیم، چرا که تامین امنیت این بازی اهمیت زیادی دارد. مگر فراموش کرده‌اید که در فینال جام حذفی سال 85 حدود 100‌هزار هوادار استقلال به ورزشگاه آزادی آمده بودند. استقلال تیمی است که در همه شهرهای ایران هوادار دارد، ضمن اینکه تعداد زیادی از هواداران ما از تهران راهی محل برگزاری بازی فینال خواهند شد.» نظری‌جویباری با اعلام اینکه ورزشگاه‌هایی مانند حافظیه شیراز از نظر گنجایش تماشاگر پاسخگوی هواداران استقلال و شاهین بوشهر نخواهد بود، اضافه می‌کند: «ممکن است به‌دلیل حضور پرشور تماشاگران 2 تیم، کنترل آنها از دست مسئولان برگزار‌کننده مسابقه خارج شود. قطعا برگزاری بازی در شیراز مشکلات زیادی را در این خصوص به‌وجود خواهد آورد.»

در عین حال، باشگاه شاهین بوشهر از بازی در ورزشگاه حافظیه راضی است. فیروز کریمی، سرمربی شاهین درباره استادیوم حافظیه می‌گوید: «زمین حافظیه زمین بدی نیست و نباید فراموش کرد که ما در فصل زمستان و در کوران مسابقات هستیم و زمین چمن اکثر استادیوم‌ها شرایط تقریبا مشابهی دارد.» ظاهرا زمین ورزشگاه حافظیه کیفیت لازم را برای برگزاری فینال جام حذفی ندارد و این مسئله‌ای است که باعث نگرانی باشگاه استقلال شده است. منصور پورحیدری، سرپرست استقلال نیز درباره وضعیت چمن استادیوم حافظیه می‌گوید: «دلیل نارضایتی ما از اینکه نمی‌خواستیم ابتدا در شیراز بازی کنیم تنها زمین ورزشگاه حافظیه بود که مسئولان سازمان لیگ برتر به ما قول دادند تا روز نهم بهمن‌ماه زمین ورزشگاه را به شرایط مطلوب برسانند.» این تصمیم‌گیری در شرایطی انجام شد که معمولا محل برگزاری فینال جام حذفی قبل از شروع فصل مشخص می‌شود؛ یعنی پیش از آنکه 2 تیم فینالیست مشخص شده باشند و سازمان لیگ امسال در اقدامی جدید محل برگزاری فینال را با حضور 2 تیم فینالیست مشخص کرد. عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد این دیدار به‌صورت رفت و برگشت برگزار شود تا عدالت برای هر دو تیم به اجرا درآید؟ عنوان می‌کند: «شرایط امسال با سال‌های دیگر بسیار متفاوت بود، چرا که با توجه به رقابت‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، مرحله پلی‌آف، دیدارهای تیم ملی، دیدار دوستانه پیش از بازی تیم ملی برابر قطر و دو اردوی آماده‌سازی‌ این تیم، با محدودیت زمانی روبه‌رو هستیم.»

البته این برای نخستین بار نیست که سازمان لیگ برتر به‌دلیل پیشبرد برنامه‌های خود تیم‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند و جالب اینکه عزیز محمدی ابتدا گفت که فینال جام حذفی 14 بهمن برگزار می‌شود و دیروز این تاریخ را به 9 بهمن موکول کرد. آیا کسی می‌تواند اعتراضی داشته باشد؟

کد خبر 155699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز