شهرنوشت: در سال‌جاری 170‌عنوان مصوب به دانشگاه‌های طرف تفاهم ابلاغ شده تا دانشجویان و همچنین استادان راهنمایی که علاقه‌مند به کار کردن روی موضوعات هستند براساس نیاز شهرداری تهران روی این پروژه‌ها کار کنند.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌‌ریزی شهر تهران در این زمینه به شهرنوشت می‌گوید:

پروژه‌های مطالعاتی که در قالب پایان نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری کار می‌شود یکی از قابلیت‌های کشور ماست ولی دستگاه‌ها کمتر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و دانشجویان و دانشگاه‌ها هم کمتر با مضامینی مواجه می‌شوند که بتوانند آن را به یک پایان نامه یا رساله تبدیل کنند.

سیدمحمد مجابی ادامه می‌دهد: اما مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران چند سالی است که حمایت از پایان نامه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و از 3سال پیش تا‌کنون بیش از 250‌پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در این مرکز مورد حمایت قرار گرفته است. او می‌گوید:

امسال نحوه حمایت از پایان نامه‌ها را تغییر داده‌ایم. امسال با دانشگاه‌هایی تفاهمنامه امضا می‌کنیم و این دانشگاه‌ها را براساس تخصص‌هایی که دارند در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌کنیم و بعد از حوزه‌های مختلف کاری خودمان در شهرداری می‌خواهیم که عناوین یا مواردی را که نیاز به کار علمی و پژوهشی دارند به ما اعلام کنند. سپس آنها را یک پالایش علمی کرده در یک کمیته علمی این عناوین را تبدیل به عناوین قابل‌قبول برای پایان نامه یا رساله دکتری می‌کنیم. سپسRFP یا request for proposal برای آن تهیه می‌کنیم و براساس اینRFP که بسیار خلاصه هم تهیه شده، موارد متعددی را که نیازداریم از فرد دانشجو یا دانشگاه می‌خواهیم تا بر آن اساس، تحقیقشان را انجام دهند.

کد خبر 155552
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز