همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی محلی در ترکیه گفتند دو زن و یک پسر سه‌ساله پس از تماس با پرندگان مبتلا به آنفلوآنزای مرغی در بیمارستان بستری شده‌اند.

به  گزارش خبرگزاری فرانسه  خبرگزاری آناتولی شنبه 12 فوریه (21 بهمن) اعلام کرد این سه نفر که اهل دهکده بوگازکوی در جنوب‌شرق ترکیه بودند با تب بالا در بیمارستان بستری شده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه گفت قبلا یک منطقه قرنطینه به شعاع 10 کیلومتر در اطراف دهکده بوگازکوی – که 170 پرنده به علت  آنفلوآنزا مرده بودند – برقرار شدهاست.

پیش از این وزارت بهداشت اعلام کرده بود که چهار کودک 18 ماه تا 5 ساله  از همین دهکده از لحاظ عفونت با ویروس H5N1 - عامل آنفلونزای مرگبار پرندگان - مورد آزمایش قرار گرفته بودند که نتایج آزمایش سه نفر آنها منفی بود.

وزارت یهداشت می‌گوید نمونه چهارمین کودک - 18 ماهه - از این دهکده عمدتا کردنشین در ایالت جنوب‌شرقی باتمان  ناکافی بوده و آزمایش در مورد او باید تکرار شود.

دو زنی که اکنون بستری شده‌اند 33و 68 ساله‌اند.حسن دمیر رئیس اداره بهداشت محلی گفت: " این سه نفر با اردک‌های بیمار تماس داشته‌اند به بیمارستان دانشگاهی در شهر دیکل منتقل شده‌اند."

به گفته دمیر این افراد در بیمارستان تحت نظر خواهند ماند تا نتیجه آزمایش‌های آنها روشن شود.

به گفته وزارت بهداشت ترکیه پیش از این مردی که با مرغ‌‌های بیمار تماس داشت، تحت نظر قرار گرفته بود، اما علائمی در او ظاهر نشده بود.

وزارت کشاورزی ترکیه جمعه گذشته اعلام کرد که  آزمایش‌ نمونه‌های بدست ‌آمده از مرغ‌ای مرده در این  دهکده وجود ویروس H5N1  را ثابت کرده است.

خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش داد حدود 1350 مرغ، بوقلمون و اردک تا روز شنبه در این منطقه معدوم شده‌اند.

کد خبر 15536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز