سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت وگو، شکاف طبقاتی در میان جامعه انگلیس را به باد انتقاد گرفته است.

انگلیس

کریس بمبری از تحلیل‌گران برجسته سیاسی در لندن در باره اظهاراتی که اسقف کانتربری به مناسبت کریسمس مطرح کرده بود، به پرس تی وی گفت، سیاست‌های نادرست اقتصادی انگلیس، شکاف عمیق میان فقرا و ثروت‌مندان و فقر رو به رشدی را موجب شده که کودکان و دیگر بخش‌های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

اسقف کانتربری در سخنانی به مناسبت کریسمس، از رشد نابرابری و خشونت در جامعه انگلیس به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

این کارشناس همچنین در توضیح علل شکست سیاست اقتصادی انگلیس افزود: پیروی انگلیس از آمریکا از جمله ماجراجوئی‌های نظامی، این کشور را به این ورطه سوق داده است.

کریس بمبری در ادامه تصریح کرد: اتخاذ تدابیر ریاضتی در حالی است که میلیاردها دلار صرف خرید موشک‌های هسته‌ای ترایدنت می‌شود، موشک‌هایی که نمی‌تواند استفاده شود چرا که در صورت استفاده جهانی را به نابودی می‌کشاند و استفاده از آن نیز بدون تایید آمریکا ممکن نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین از معافیت و تقلب مالیاتی به عنوان مفری برای ثروت‌مندان یاد کرد وافزود، هزینه‌هایی که از این طریق هدر می‌رود می‌توانست کسری بودجه اقتصادی را جبران و در نتیجه موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود.

کریس بمبری همچنین افزایش بالای جرم و جنایت و بزه‌کاری در میان جامعه انگلیس را در نتیجه از بین رفتن ارزش‌های اجتماعی دانست که جامعه‌ای شبیه آمریکا را با افزایش بالای آمار جرائم و جنایت ،موجب شده است.

این تحلیل‌گر برجسته انگلیسی همچنین از دولت‌مردان انگلیس خواست تا از دوره رکود اقتصادی ۱۹۳۰ که در نتیجه پیروی از سیاست های انقباضی روی داد، درس بگیرند و سیاست‌های خود را مورد بازنگری قراردهند.

کریس بمبری همچنین از اعتراضات موسوم به تصرف به عنوان یک جنبش اعتراضی در مقابل نابرابری اقتصادی و اجتماعی در انگلیس یاد و در عین حال پیش بینی کرد که این اعتراضات در سال ۲۰۱۲ بیش از پیش گسترده شود.

سیاست‎های اقتصادی دولت انگلیس موجی از اعتراضات را در سراسر این کشور به همراه داشته است.

جنبش تصرف لندن که با الهام‌گیری از جنبش تصرف وال‌استریت از ۱۵ اکتبر آغاز شده، پایان نابرابری، بی‌کاری و فقر را در انگلیس خواستار است.

کد خبر 155205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز