سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با رهبر اخوان المسلمین مصر در قاهره پایتخت این کشور، دیدار کرده است.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، محمد بدیع رهبر حزب اخوان المسلمین مصر روز دوشنبه (۵ دی، ۲۶ دسامبر) در یک نشست خبری در دفتر مرکزی این حزب در قاهره به گرمی از هنیه استقبال و حمایت خود را از آرمان‌های فلسطین اعلام کرد.

محمد بدیع گفت: مرکز اخوان المسلمین همواره میزبان مسائل مربوط به آزادی و مهم‌تر از همه مساله فلسطین است.

وی افزود: هیچ آرمانی در جهان همانند آرمان فلسطین مورد علاقه، احترام و حمایت همه مردم آزاده جهان بدون در نظر گرفتن نژاد یا عقاید نیست.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین نیز به سهم خود گفت، سفر او به مصر و دیدار با رهبر اخوان المسلمین موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

این مقام ارشد فلسطینی در ادامه بار دیگر تکرار کرد، ملت فلسطین به مقاومت خود در برابر اشغال‌گری رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد.

هنیه گفت: اگر چه می‌دانستیم هزینه گزافی پرداخت خواهیم کرد، اما گفتیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و مقاومت در برابر اشغال‌گری را ادامه خواهیم داد.

همچنین یکی از مشاوان نخست وزیر منتخب فلسطین گفت، اسماعیل هنیه پس از این دیدار با هدف گفت‌وگو درباره مسائلی همچون شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم اسرائیل در بخش شرقی بیت المقدس و بازسازی نوار غزه که در جنگ ۲۲ روزه اسرائیل علیه این منطقه تحت محاصره به شدت آسیب دیده است به کشورهای سودان، تونس، قطر، بحرین و ترکیه سفر خواهد کرد.

کد خبر 155196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز