همشهری آنلاین: فرماندار تهران اعلام کرد که تا ساعت 12:5 دقیقه امروز (سه شنبه) 180 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس از تهران در فرمانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند. ضمن اینکه رئیس ستاد انتخابات کشور آمار نهایی ثبت نام در کشور را 1422 نفر اعلام کرد.

محسن نایبی که در جمع خبرنگاران در محل فرمانداری تهران سخن می‌گفت با بیان این مطلب، افزود: 30 نفر به عنوان معتمدین مردم مشخص شدند که این افراد مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و از میان آنها 8 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر به عنوان عضو علی‌البدل مشخص شدند.

نایبی گفت: با توجه به این‌که تهران حوزه‌ی انتخابیه‌ی اصلی برای ارامنه‌ی شمال است، اعضای معتمدین ارامنه‌ شمال نیز انتخاب و برای آنها نیز 8 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب شده‌اند.

وی گفت: حوزه‌های انتخابیه فرعی برای ارامنه شمال، سلماس، ارومیه، ساری، گرگان و انزلی است.

فرماندار تهران همچنین اظهار کرد: برای هموطنان زرتشتی‌مان نیز همین روند اعمال شد و 8 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر به عنوان عضو علی البدل به عنوان معتمدین این هموطنان انتخاب شده‌اند، ضمن این که حوزه‌های فرعی برای زرتشتیان، یزد، شیراز، اصفهان، کرمان، کرج، میبد و تفت و حوزه‌ی اصلی تهران است.

نایبی همچنین اظهار کرد: بعد از ظهر امروز برای آشوریان، کلدانیان و کلیمیان نیز همین روند اعمال خواهد شد و معتمدین این عزیزان انتخاب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در طول 4 روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم از ابتدای روز اول ثبت نام‌ها تا ساعت 12:5 دقیقه امروز(سه شنبه) 76 نفر در فرمانداری ثبت نام کردند که از این تعداد 72 نفر مرد و 4 نفر خانم بوده‌اند، ضمن این که تا همین ساعت در فرمانداری تهران و وزارت کشور 180 نفر ثبت نام‌کردند که از این تعداد 157 نفر آقا و 23 نفر خانم بوده‌اند.

ییس ستاد انتخابات کشور:
تاکنون 1352 نفر مرد و 70 نفر زن داوطلب نمایندگی مجلس شده‌اند

رییس ستاد انتخابات کشور با حضور در ستاد انتخابات به ارائه آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس پرداخت.

 سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تاکنون 1422 نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند که 1352 نفر مرد و 70 نفر زن می‌باشند.

به گفته وی از این تعداد 1249 نفر ثبت‌نامشان به اتمام رسیده و 173 نفر در حال ثبت‌نام هستند.

از نظر تحصیلات به گفته مرتضوی، 65 درصد ثبت‌نام کنندگان دارای فوق‌ لیسانس،‌ 15 درصد لیسانس و 15 درصد دکتری و مابقی دارای تحصیلات حوزوی یا سایر رده‌های تحصیلاتی هستند.

از نظر سنی نیز به گفته رییس ستاد انتخابات کشور، 22 درصد ثبت‌نام کنندگان بین 41 تا 45 سال و 19 درصد بین 46 تا 50 سال سن دارند.

وی با تاکید بر استقبال گسترده برای ثبت‌نام انتخاباتی در مقایسه با دوره‌های قبل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم به فضل الهی انتخابات مطلوبی خواهیم داشت و تعداد داوطلبان قابل توجه است، گزارش‌های ما می‌گوید که از همه سلایق و گروه‌ها در انتخابات شرکت کردند و امیدواریم ما به عنوان خادمان ملت بستر لازم را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم فراهم کنیم.

مرتضوی درباره نظام جامع انتخاباتی گفت: نظام جامع انتخابات دقت، صحت و سرعت ثبت‌نام کنندگان را افزایش داده است و از احتمال خطا و نقص در این انتخابات کاسته است.

کد خبر 155175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز