همشهری آنلاین: چینی‌ها قطاری پر سرعت را رونمایی کرده‌اند که می‌تواند با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، 161 کیلومتر بر ساعت سریعتر از قطارهای مشهور به "فشنگی" که در اوایل سال جاری رونمایی شده بود.

سریع‌ترین قطار چینی‌ها رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، این قطار که از مواد پلاستیکی تقویت شده با فیبرهای کربنی ساخته شده، به شکلی طراحی شده است که یادآور نوعی شمشیر باستانی چینی بوده و می‌تواند در سیستم راه آهن پرسرعت چینی‌ها کاربرد فراوانی داشته باشد.

در اوایل سال جاری چین سریع ترین لوکوموتیو خود را که می‌توانست فاصله 1326 کیلومتری میان پکن و شانگهای را در کمتر از پنج ساعت طی کند، ارائه کرد.

با این همه قطار جدید از قدرت کششی 22 هزار و 800 کیلووات برخوردار است که به نسبت قدرت کششی 9 هزار و 600 کیلوواتی قطارهای پیشین افزایش قدرت قابل توجهی به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، چین مرکز بزرگ‌ترین شبکه قطارهای سریع‌السیر در جهان است و با داشتن 12 هزار و 874 کیلومتر ریل راه آهن با هزینه‌ای برابر 66 میلیارد پوند تمامی کشور را به یکدیگر متصل کرده است. در حالی که انتظار می‌رود تا سال 2015 در حدود 12 هزار کیلومتر دیگر به راه‌آهن این کشور افزوده شود.

سریع‌ترین قطار چینی‌ها رونمایی شد  

کد خبر 155174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز