گروه سیاسی: بسیاری از مقامات کشوری و لشکری با حضور در جمع راهپیمایان در سراسر کشور همایش بزرگ 22 بهمن امسال را تجلی شکوه و اراده ملت ایران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ دانستند.

 در بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ وزراء و معاونان رئیس جمهوری همگام با برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور به عنوان نمایندگان دولت به ایراد سخنرانی پرداختند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات در بوشهر، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در تبریز، داود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی در ساری، محمدباقر لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرج و محمد عباسی وزیر تعاون در گرگان، پرویز زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کرمان، حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌در یزد، محمد جهرمی‌ وزیر کار و امور اجتماعی در سمنان و طهماسبی وزیر صنایع و معادن در همدان، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در کرمانشاه، محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در شهرکرد، پرویز فتاح وزیر نیرو در اردبیل و مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بندرعباس ضمن حضور در جمع راهپیمایان 22 بهمن به سخنرانی پرداختند.

در این سخنرانی‌ها دستاوردهای انقلاب عظیم اسلامی ‌برای مردم سراسر میهن اسلامی‌ تبیین شد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ آیت‌الله اکبر‌ هاشمی ‌رفسنجانی در جمع خبرنگاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در رابطه با مذاکره مستقیم با آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: مذاکره کنیم مفید است، ولی باید با عزت مذاکره کنیم.

وی در ادامه حضور مردم شهیدپرور ایران در راهپیمایی 22 بهمن را حامل یک پیام خواند و گفت: ما باید در خصوص برخی از مسائل از جمله پرونده هسته‌ای کشورمان، کارهای بیشتری انجام دهیم؛ به‌گونه‌ای که با بسیاری از کشورها همکاری خود را تقویت کنیم. مهم این است که ما در داخل کشور متحد باشیم، آن‌وقت است که هیچ چیز قادر به شکست ما نخواهد بود که راهپیمایی امروز ملت نمونه بارز آن است.

رئیس قوه قضائیه؛ آیت‌الله سید محمود‌ هاشمی شاهرودی گفت: ترفند جدید غرب علیه کشورهای اسلامی فتنه‌گری مذهبی و اختلاف بین شیعه و سنی است.

وی که در راهپیمایی مردم مشهد حضور یافته بود، با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که پیام انقلاب ما وحدت امت اسلامی است و آن را در عمل نشان داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی؛ غلامعلی حداد عادل گفت که پیام اصلی حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22بهمن امسال، در کلمه استقلال و استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای که نماد استقلال ایرانیان شده، نمایان است.

وی که در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز مردم در تهران و سراسر کشور در همان مسیرهایی که قبل از پیروزی انقلاب طی کردند تا انقلاب را به پیروزی برسانند و به یاد آن دوران گام برمی‌دارند تا ایستادگی خود را در همان راه نشان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ محسن رضایی در جمع راهپیمایان  ۲۲ بهمن در شیراز با اشاره به موضوع پرونده هسته‌ای گفت: بحث هسته‌ای بهانه است؛ می‌خواهند مانع ‌از توسعه‌یافتگی ما شوند اما ما با تدبیر و منطق مسایل را پیش می‌بریم و اهل دعوا و جنگ‌طلبی نیستیم و از راه مذاکره، دیپلماسی و اهرم‌های بین‌المللی حقوق خود را دنبال می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران؛ سردار سرلشکر سید رحیم صفوی گفت: تنها راه دشمن تن دادن به حق قانونی ایران و ادامه روند مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش مهر، وی در جمع راهپیمایان در اراک تصریح کرد: عملکرد ایران نشان می‌دهد تاکنون قوانین را نقض نکرده و از ان پی تی خارج نشده و حق قانونی ایران است که از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اضافه کرد: مردم با حضور خود از نظام و برنامه‌های آن حمایت کردند.

وزیر اطلاعات؛ غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع راهپیمایان بوشهری ،دین‌مداری، وحدت کلمه و پیروی از ولایت فقیه را عامل پیروزی انقلاب دانست و گفت: دشمن در برهه کنونی از طریق تهاجم فرهنگی درصدد گرفتن این عناصر از مردم و انقلاب اسلامی‌ است.

وی افزود: در این برهه از انقلاب نیز عناصری که باعث پیروزی انقلاب شد یعنی وحدت، همبستگی، دین‌مداری و تبعیت از رهبری برای پیشبرد اهداف انقلاب ضروری است.

شهردار تهران؛ محمدباقر قالیباف نیز در جمع راهپیمایان خرم‌آبادی گفت: ملت ایران اسلامی‌برای دستیابی به خواسته‌های قانونی و به‌حق خود پایداری و ایستادگی می‌کند.

وی افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی‌ ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و مردم ایران نیز در این راه از منافع خود دفاع می‌کنند.

قالیباف اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و مسئولان نظام بر این مهم تأکید دارند که باید منافع ملی خود را در عرصه‌های بین‌المللی تأمین کنند. 

حضور احزاب

جامعه روحانیت مبارز؛ آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در حاشیه‌ راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با ایسنا، حضور مردم در راهپیمایی را بهتر از سال‌های گذشته توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی‌ما با حضور مردم، اتحاد و انسجام آنها شکل گرفت و بقای آن هم به همین دلیل است.

وی گفت: هر چیزی علت موجبه بوده علت مبقیه هم خواهد بود. همان چیزی که انقلاب را به‌وجود آورد همان هم می‌تواند حافظش باشد و آن حضور یکپارچه مردم است.

حزب اعتماد ملی؛ مهدی کروبی ‌گفت: سردمداران غرب باید پاسخگوی درخواست میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی روز 22 بهمن باشند.

به گزارش ایرنا، کروبی افزود: میلیون‌ها نفر از مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن فریاد حق هسته‌ای سر دادند و خواهان توجه اروپایی‌ها به خواسته‌هایشان شدند.

وی تصریح کرد: قطعاً مسئولان سازمان ملل و کشورهای اروپایی و آمریکایی نمی‌توانند به‌راحتی از خواسته میلیون‌ها ایرانی بگذرند و باید پاسخ خواسته آنان را بدهند.

مجمع روحانیون مبارز؛ علی اکبر محتشمی‌پور در حاشیه‌ راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: همه مردم در رابطه با مسائل حیاتی کشور متحدالقول هستند، اما ممکن است روش‌ها و تاکتیک‌ها متفاوت و متنوع باشد، نمی‌توان یک روش را پیش برد و نسبت به دیگر افکار و اندیشه‌ها بی‌تفاوت بود چراکه چندصدایی و داشتن دیدگاه‌های مختلف با ایجاد وحدت و انسجام در شرایطی که امنیت در خطر است، منافاتی ندارد.

جبهه پیروان خط امام و رهبری؛ حبیب‌الله عسـگـراولادی گـفـت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی22 بهمن هر سال پرشورتر از گذشته است.

وی همچنین اظهار داشت: دهه فجر امسال از تمام دهه‌های فجر گذشته پرخیر و پربرکت‌تر است. حضور مردم نشان می‌دهد که بسیاری از خواسته‌های کشورهای بیگانه درباره ایران برآورده نمی‌شود.

کد خبر 15515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز