همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی از تلاش این نیرو برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور به سیستم کنترل الکترونیکی تا پایان سال 86 خبر داد.

GPS یا سیستم کنترل الکترونیکی سال‌هاست که در کشور‌‌های اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با بهره‌گیری از این سیستم که تجهیزات آن روی وسایل تقلیه نصب شده و از طریق سیستم ماهواره‌ای کنترل می‌شود،پلیس قادر است در هر لحظه موقعیت وسیله نقلیه را تعیین کرده و مکان‌های توقف خودرو و نیز سرعت آن را در روز و شب تشخیص دهد.

همچنین با کمک این سیستم می‌توان بدون هر نوع احتمال خطا رانندگان متخلف را جریمه کرد.
 
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص الزام به نصب سیستمGPS در  خودروها گفت: نصب GPS در تمامی خودروها نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که راه‌اندازی این زیرساخت‌ها باید به مرور زمان انجام شود.

وی ادامه داد سیستم GPS فقط یک ثبت سرعت نیست بلکه باید پیاده‌سازی علائم درباره نقشه‌ها انجام شود به طور مثال ممکن است یک خودرو با سرعت 100 کیلومتر در حرکت باشد ولی سرعت وی در مکانی باشد که حداکثر سرعت مجاز 30 کیلومتر است.

وی با بیان این که جاده‌های کشور به تدریج تحت کنترل سیستم GPS قرار می‌گیرد، گفت: هم اکنون تردد اتوبوس‌ها در محور تهران به شیراز، با سیستم GPS کنترل می‌شود که تا پایان سال 2 محور تهران ـ ‌مشهد و تهران ـ تبریز نیز تحت پوشش این سیستم درآمده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده تردد تمامی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها با سیستم GPS در تمامی جاده‌ها کنترل شود.

وی ادامه داد: با توانمند شدن در این سیستم نصب آن در خودروها سنگین، نصب GPS در خوردوهای سواری نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 15507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز