گروه سیاسی: هر قدر که نخستین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور چهره‌های ناشناخته و کمتر شناخته شده گذشت، اما دیروز آرام‌آرام جمعی از نمایندگان فعلی مجلس و برخی چهره‌های شناخته‌شده برای حضور در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کردند.

بنا به گفته جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در 2 روز اول، نزدیک به 500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. حسنعلی نوری گفته است بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به استان تهران با 90 نفر و پس از آن خراسان رضوی با 31 نفر است و کمترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، قم و هرمزگان با 3 نفر است. ثبت‌نام جمع اندکی از نمایندگان مجلس هشتم، یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و 2نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس از مهم‌ترین اتفاقات دیروز بود.

آنچنان که آمارها می‌گوید در 2 روز اول نزدیک به 20 زن، داوطلب حضور در انتخابات مجلس نهم شده‌اند. در این میان اگرچه لایحه دولت مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان از 290 به 310 هنوز به سرانجام مشخصی در مجلس نرسیده اما تعدادی از احزاب زن اصولگرا طرحی را تهیه کرده و به‌عنوان یک پیشنهاد به مجلس ارائه داده‌اند‌ که با هدف افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس نهم تدوین شده است.

رأی‌گیری الکترونیک‌

رئیس ستاد انتخابات کشور  توضیحاتی درباره رای‌گیری الکترونیک‌ داد و گفت که رای‌گیری در 10 درصد از حوزه‌های انتخاباتی نهمین دوره انتخابات مجلس به‌صورت الکترونیک‌ انجام می‌شود.سیدصولت مرتضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: انتخابات 25 فرایند دارد که از این مجموع 24 فرایند به‌صورت صددرصد رایانه‌ای در تمام شعب اخذ رای برگزار می‌شود.

کد خبر 154956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز