گروه حوادث: دختر 15 ساله بعد از تعطیلی مدرسه هرچه منتظر سرویس ایستاد خبری از راننده نشد و در حالی‌که به سمت خانه می‌رفت، در تصادف با یک وانت‌پیکان به کام مرگ فرو رفت.

مرگ تصادف

ساعت 12:30 دقیقه پنجشنبه زنگ دبیرستان دخترانه‌ای در کرج به صدا درآمد و همه دانش‌آموزان به طرف خانه‌هایشان به راه‌افتادند.زهرا دانش‌آموز سال دوم رشته ریاضی فیزیک به همراه دوستش رقیه مثل همیشه از مدرسه بیرون آمدند و منتظر راننده آژانسی شدند که هر روز آنها را از مدرسه به خانه می‌برد.

آنها هرچه منتظر ایستادند از آژانس خبری نشد و به همین خاطر به آن طرف خیابان رفتند تا سوار تاکسی شوند. هنوز عرض خیابان را طی نکرده بودند که ناگهان خودروی وانت‌پیکان به‌شدت با آنها تصادف کرد و هر دو دختر دبیرستانی نقش زمین شدند. بلافاصله ماجرا به اورژانس گزارش شد و مجروحان به بیمارستان شریعتی در ماهدشت کرج منتقل شدند. از سوی دیگر راننده خاطی نیز بازداشت به و کلانتری منتقل شد.

کمای ابدی

همزمان با انتقال دختران دبیرستانی به بیمارستان، تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد. شدت تصادف زهرا با وانت پیکان به حدی بود که او به کما رفت اما دوستش که وضعیت بهتری داشت، در بخش بستری شد. مدتی بعد در حالی که خانواده زهرا برای سلامتی دخترشان دعا می‌کردند، متخصصان اعلام کردند که دختر 15 ساله مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بر نمی‌گردد. پدر و مادر زهرا وقتی از ماجرا باخبر شدند، دنیا روی سرشان خراب شد. با این حال رضایت دادند که اعضای بدن دخترشان به بیماران نیازمند اهدا شود. آنها روز گذشته رضایتنامه اهدای اعضای بدن دخترشان را امضا کردند و به این ترتیب دختر دبیرستانی به اتاق عمل انتقال یافت.

پدر زهرا روز گذشته درباره حادثه به همشهری گفت: دخترم 2هفته پیش از حادثه، از اهدای عضو حرف می‌زد و می‌گفت که اگر اتفاقی برایش افتاد، حتما اعضای بدنش را اهدا کنیم؛ چون دوست داشت حتی بعد از مرگ هم قلبش در سینه دیگری بتپد. وی افزود: دخترم دانش‌آموز نمونه در منطقه بود. نمره‌هایش همیشه 20 بود و معلمانش خیلی به او علاقه داشتند. آنها وقتی متوجه تصادف شدند چندین بار به ملاقات دخترم آمدند اما این خواست خدا بود که او از بین ما برود.

من و همسرم یک دختر و یک پسر داشتیم که متأسفانه این اتفاق برای زهرا افتاد و برادر کوچکش از این حادثه شوکه شده و نمی‌دانیم چطور می‌تواند بدون خواهرش زندگی کند. وی ادامه داد: من با یک راننده آژانس قرارداد بسته بودم که هر روز دخترم را به دبیرستان ببرد و از دبیرستان به خانه منتقل کند اما این سومین باری بود که او دخترم را در مقابل مدرسه منتظر می‌گذاشت. حالا هم می‌خواهم از او به خاطر این حادثه شکایت کنم.

دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز به خبرنگار همشهری گفت: عصر شنبه زهرا توانا را به بیمارستان سینا انتقال دادند و وقتی مرگ مغزی او تایید شد و خانواده‌‌اش رضایت خود را اعلام کردند، مقدمات عمل اهدای عضو انجام شد.وی گفت: روز گذشته زهرا تحت عمل جراحی قرار گرفت و قلب، 2کلیه و کبد او به 4بیمار نیازمند، امید دوباره بخشید.

کد خبر 154921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز