همشهری آنلاین: عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس با پیش‌بینی اینکه به دلیل داستان تکراری تاخیرهای دولت لایحه بودجه 91 بعد از تعطیلات نوروز بررسی شود درباره وعده اخیر برخی دولتی‌ها مبنی بر اینکه بودجه را 10 روز دیگر به مجلس می آوریم گفت: از این وعده‌ها زیاد گفته شده و خیلی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: به دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به نظر می‌رسد بودجه امسال، سال 91 و بعد از تعطیلات نوروز بررسی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعی که مجلس از وضعیت بودجه در دولت  دارد صرفا در همین حد است که کلیات آن به تصویب رسیده بنابراین وعده‌های دولتی‌ها برای تحویل بودجه تا 10 روز دیگر نمی‌تواند امکانپذیر باشد.

وی ادامه داد: اگر جزئیات بودجه در دولت مصوب شده بود باید سقف درآمدها و هزینه‌ها اعلام می‌شد و این در حالی است که هنوز از سوی دولت نه سقف درآمدها و هزینه‌های مربوط به بودجه عمومی اعلام شده، نه بودجه دستگاه‌های مختلف، این وضع حاکی از این است که هنوز بودجه در مرحله اولیه است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با پیش بینی اینکه لایحه بودجه 91 نمی‌تواند تا دو هفته دیگر هم به مجلس بیاید افزود: با وضعی که در پیش است و با شناختی که از مجلس دارم چون در آستانه انتخابات هستیم و رقبای نمایندگان در حوزه انتخابیه  فعالیت خود را آغاز کرده‌اند عملا مجلس اصرار دارد که هفته‌های حضور در حوزه انتخابیه را داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین از آنجایی که ممکن است نمایندگان در روزهای بررسی بودجه در صحن علنی حضور نداشته باشند بررسی بودجه را باید به بعد از انتخابات موکول کرد که این وضع هم  تاثیر دیرکرد دولت است.

قادری با بیان اینکه تصویب بودجه دو دوازدهمی برای دستگاه‌ها، راه حل فعلی برای رفع بلاتکلیفی دستگاه‌ها خواهد بود گفت: از طرفی نداشتن اعتبارات لازم برای شروع پروژه‌های جدید و حجم پروژه‌های نیمه تمام باعث شده است که مجلس نگرانی زیادی از آغاز عملیات عمرانی نداشته باشد بنابراین منطقی‌ترین راه حل برای جبران داستان تکراری تاخیرهای دولت بودجه دو دوازدهمی است.

کد خبر 154779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز