آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار باابراهیم جعفری، رئیس حزب الدعوه عراق، افق آینده این کشور را روشن خواند و گفت : هدف رهایی مردم عراق بسیار مقدس است، اما راهکارهای رسیدن به این هدف باید مورد بررسی‌های همه جانبه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت را شرط اول عراقی آرام و روبه توسعه دانست و با تجلیل از درایت و حکمت مرجعیت، مسئولان و شیعیان، گفت: باتوجه به آشنایی مسئولان عراقی، مصلحت این کشور استبدادزده را کسی بهتر از مردم مظلوم این کشور نمی‌داند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بروز اختلافات بین شیعه و سنی و تشدید آن را توطئه‌ای بسیار خزنده و خطرناک در عراق خواند و گفت: باید عقلای عراق با این توطئه مقابله کنند.

ابراهیم جعفری نیز در این دیدار با تبریک بیست و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیست و دوم بهمن ‪ ۱۳۵۷‬نقطه آغاز حرکت تاریخ معاصر به سوی تعالی است.

وی با بیان نمونه‌هایی از حرکات اسلامی و آزادی خواهی در ایران و عراق گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بالاتر از منطقه و جهان اسلام، جامعه بین‌الملل را نیز تحت تاثیر قرار داد.

نخست وزیر سابق عراق، صدام را مستبدی خودکامه دانست که ظلمهای بسیاری در حق ملت عراق و ملل منطقه، به ویژه ایران اسلامی روا داشت.

رئیس حزب الدعوه عراق، خروج اشغالگران از عراق را تنها راه ممکن برای آنان خواند و گفت: حتی افکار عمومی کشورهای اشغالگر نیز بر خروج از عراق استوار است.

دکتر جعفری پرونده عراق و آمریکا را بسیار مهم و پیچیده دانست و گفت: این پرونده در داخل عراق و آمریکا نیز زوایای مختلفی دارد که اختلافات مسئولان آمریکا در خصوص ماندن در عراق و سقوط صدام از نقاط برجسته این پرونده است.

وی افزود: حکومت دیکتاتوری در عراق برگشتی ندارد و مطمئنا مردم روز به روز در تعیین سرنوشت خود حضور چشمگیرتری خواهند داشت.

کد خبر 15472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز