همشهری‌آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 از سوم دی خبر داد.

sayyari

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشست خبری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90، نمایش عزم، اراده، اقتدار و توان دفاعی نیروهای مسلح و بازدارندگی نیروی دریایی در دریای آزاد را مهم‌ترین هدف این رزمایش اعلام کرد.

دریادار سیاری گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به منطقه، آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید ساخت نیروی دریایی، نمایش قدرت تاکتیکی این نیرو، اقتدار نیروی دریایی در کنترل منطقه و خطوط مواصلاتی، و آزمایش انواع سامانه های موشکی و اژدر شناورهای سطحی و زیرسطحی را از دیگر اهداف این رزمایش است.

فرمانده نیروی دریایی افزود:‌ تمرین تاکتیک‌های جدید زیردریایی‌های جمهوری اسلامی و نمایش توانمندی نیروی دریایی برای برقراری امنیت و آرامش در منطقه از دیگر برنامه های این رزمایش است.

وی گفت: مرحله آمادگی رزمایش پشت سر گذاشته شده است و مرحله گسترش یگان‌ها در منطقه عملیات برای اجرای ماموریت در حال انجام است.

فرمانده نیروی دریایی افزود: از روز شنبه مرحله گسترش عملیات آغاز می شود و شروع مرحله تاکتیکی نیز در زمان خود اعلام خواهد شد.

امیردریادار سیاری افزود: تاکتیک مقابله با دشمن فرضی به صورت کاملاً واقعی و نمایش قدرت از دیگر مراحل این رزمایش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ویژگی خاص این رزمایش، گستردگی منطقه عملیاتی است گفت: برای نخستین بار است که در منطقه‌ای وسیع رزمایش دریایی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: این رزمایش از منطقه تنگه هرمز، شرق تنگه هرمز، دریای عمان، آب های آزاد شمال اقیانوس هند تا مدار 20 درجه شمالی در بعد اجرای عملیات و از آب‌های آزاد در شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی و خلیج عدن به عنوان بعد اطلاعات منطقه رزمایش انجام می‌شود.

امیردریادار سیاری گفت: وسعت منطقه نزدیک به دو میلیون کیلومترمربع است.

وی افزود: در این رزمایش برای نیروهای عمل کننده از توان زیردریایی، ناوشکن در عرصه دریا، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی، ناو های اطلاعاتی زیردریایی، بالگردها، پشتیبانی هوایی، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های ساحل به دریا در بردهای مختلف، و قابلیت‌های کارکنان تیپ‌های تفنگدار دریایی برای دفاع از مرزهای آبی و کارکنان ویژه عملیات استفاده می‌شود.

کد خبر 154612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز