پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی عراق با اشاره به اینکه تعداد انفجارهای صبح امروز در بغداد به 12 انفجار رسیده تاکید کردند: انفجار دیگری منطقه الحارثیه بغداد را لرزاند.

iraq

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد تعداد قربانیان انفجارهای صبح امروز در بغداد به 57 کشته و 167 زخمی رسیده است.

از سوی دیگر، خبرنگار العربیه دقایقی پیش در گزارشی زنده از بغداد به نقل از منابع امنیتی عراق تاکید کرد: از صبح امروز تاکنون 12 انفجار در بغداد رخ داده که آخرین آنها دقایقی پیش در منطقه الحارثیه بوده که اطلاعاتی از تلفات آن در دست نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از این انفجارها مزدوج بوده، تاکید کرد: برخی منابع امنیتی احتمال داده اند در ساعات آتی انفجارهای دیگری نیز در بغداد رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز انفجارهای صبح امروز در بغداد بیشتر در مناطق شیعه نشین بغداد رخ داده است. بنابراین گزارش، این نخستین انفجارها در بغداد است که پس از تنشهای اخیر میان دولت نوری المالکی و جریانهای اهل سنت و عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق رخ می دهد.

خاطر نشان می شود طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق اخیرا به دست داشتن در حملات تروریستی متهم شده و حکم بازداشت وی نیز صادر شده است. نوری المالکی نیز در مواضعی خواستار رای عدم اعتماد به "صالح المطلک" از نزدیکان الهاشمی شد. این در حالی است که طارق الهاشمی هم اکنون در اقلیم کردستان عراق حضور دارد و مقامات این منطقه از اجرای حکم بازداشت وی سر باز زده اند.

کد خبر 154604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز