همشهری آنلاین: منابع خبری روسیه با انتشار گزارش‌هایی با اشاره به رسیدن نیروگاه هسته‌ای بوشهر به 100 درصد ظرفیت اسمی تولید برق تا پایان سال جاری از این رویداد به عنوان موفقیت بزرگی برای ایران یاد کردند.

خبرگزاری ریانووستی و پایگاه خبری اربکا در خبرهای جداگانه‌ای، رسیدن نیروگاه هسته‌ای بوشهر به 100 درصد ظرفیت تولید اسمی خود در این مدت کوتاه را نشانه توانمندی‌های بالای متخصصان و مهندسان ایرانی توصیف کردند.

بر پایه گزارش رسانه‌های خبری روسیه، نیروگاه هسته‌ای بوشهر از بیستم مارس 2012 به ظرفیت برنامه ریزی شده خود رسیده و یک هزار مگاوات برق تولیدی آن وارد شبکه ایران خواهد شد.

گزارش رسانه‌های خبری روسی حاکی است که نیروگاه هسته‌ای بوشهر تا به امروز با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و 500 مگاوات برق به مدار کشور وارد می‌کند.

بنابر گزارش ایرنا، برای رساندن نیروگاه هسته‌ای بوشهر به 100 درصد ظرفیت اسمی آن نیاز به انجام تست‌های نهایی و اخذ تاییدیه سازمان انرژی اتمی بود که این کار صورت گرفته و تست‌های نیروگاه برای ظرفیت‌های 100،300، 400و 500 مگاوات با موفقیت انجام شده است.

در گزارش رسانه‌های خبری روسیه آمده است: ژنراتورهای تولید برق امتحان خود را در تست‌های اولیه به خوبی پس داده‌اند و تنها کار باقی مانده اعلام آمادگی سازمان انرژی اتمی برای ورود برق تولیدی نیروگاه به شبکه برق است.

نیروگاه بوشهر در نزد مقام‌های ارشد روس به عنوان نماد همکاری ایران و روسیه در حوزه انرژی تلقی می‌شود و رسانه‌های خبری این کشور هرگونه خبر مرتبط با آن را با حساسیت دنبال کرده و به طور گسترده‌ای پوشش می‌دهند.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه 17 آبان امسال در نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با تبریک راه اندای موفقیت آمیز نیروگاه هسته‌ای بوشهر به دولت و ملت ایران اعلام کرد که آغاز به کار این واحد هسته‌ای نه تنها سهم مهمی در تامین انرژی برق این کشور خواهد داشت، بلکه برای کل منطقه نیز مفید خواهد بود.

کد خبر 154592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز