چهارمحال و بختیاری فقط یک سینمای فعال دارد و مردم برای اینکه بتوانند فیلم‌های مورد نظر خود را ببینند به استان اصفهان سفر می‌کنند.

سینما بهمن

 طبق گزارش مهر، مردم چهارمحال و بختیاری به‌خاطر کمبود سالن نمایش تنها می‌توانند به تماشای فیلمی بروند که توسط مسئولان مربوطه روی پرده سینما‌بهمن شهرکرد اکران می‌شود. دختر نوجوانی که از علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی ایرانی در این استان است در این باره می‌گوید: «درتلویزیون فیلم‌های سینمایی زیادی در یک‌زمان خاص تبلیغ می‌شود که شاید مهم‌ترین آن روی پرده سینمای شهرکرد اکران شود.

هنگامی که یک‌فیلم روی پرده سینمای شهرکرد قرار می‌گیرد مردم این شهرستان دیگر نمی‌توانند بقیه فیلم‌هایی که همزمان با آن فیلم روی پرده دیگر سینماهای کشور اکران می‌شود را ببینند. ما باید برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود در این استان درصورت عدم‌اکران در تنها سینمای شهرکرد در انتظار لوح فشرده آن باشیم یا به استان اصفهان سفر کنیم و فیلم موردنظر خود را در سینماهای اصفهان ببینیم.» مدیر سینما بهمن شهرکرد در همین رابطه اظهار داشت: استقبال از سینما در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است. مهدی حسن‌زاده با بیان اینکه استقبال از سینما بستگی به ایام سال و اکران فیلم در این استان دارد، افزود: در فصل پاییز و زمستان و زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های استان استقبال از سینما در این استان بیشتر می‌شود.

علاقه مردم چهار محال و بختیاری به فیلم‌های طنز

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم این استان بیشتر از فیلم‌های طنز است، بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت سینما بهمن شهرکرد 500نفر است. مدیر سینما بهمن شهرکرد با اشاره به اینکه عمده مشکل سینما بهمن شهرکرد یک‌سالنه بودن است، اذعان داشت: به‌دلیل یک‌سالنه بودن سینما بهمن شهرکرد تعدادی از فیلم‌های مطرح سینمایی در این استان اکران نمی‌شود. حسن‌زاده یادآورشد: در حال حاضر به‌دلیل اینکه بتوانیم تمامی فیلم‌ها را در سینما شهرکرد اکران داشته باشیم به‌صورت سانسی فیلم‌های سینمایی را اکران می‌کنیم. وی با بیان اینکه در این استان دست‌کم با توجه به استاندارد باید 5سینما فعال باشد، گفت: نگاه‌ها نسبت به سینما باید در سطح استان عوض شود و این امر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را در این استان می‌طلبد.

سینما بهمن شهرکرد با حمایت‌های حوزه هنری پابرجاست

مدیر سینما بهمن شهرکرد با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات سینما بهمن شهرکرد نداشتن جایگاه تبلیغاتی در سطح شهر شهرکرد است، بیان داشت: با حمایت‌های حوزه هنری این استان است که سینما بهمن شهرکرد پابرجاست و به مردم ارائه خدمت فرهنگی می‌کند. وی با بیان اینکه سینما یک فعالیت فرهنگی ارزشمند است بیان داشت: شهر یا استانی که دارای سینماست نشان از این دارد که یک شهر کامل، مدرن و فرهنگی است.

احداث سینماهای کوچک 70 الی 100نفری

وی با اشاره به اینکه اغلب استقبال‌کنندگان از سینما بهمن شهرکرد مردم عامه و دانشجویان هستند، بیان داشت: برای اینکه استاندارد ملی در زمینه سینما در این استان صورت گیرد باید در خانواده‌ها مقوله فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و مدیران فرهنگی این استان از داشتن سینمای فعال و برتر کشوری در این استان خبر نداشته‌اند و این جای تأسف است که مدیران و مسئولان فرهنگی از داشتن یک سینمای برتر در این استان خبر نداشته باشند، بیان داشت: انتظار از مسئولان و مدیران فرهنگی در این استان بیشتر از مردم عامه و خانواده‌هاست. وی تصریح کرد: شهرستان‌های مختلف دارای استقبال‌کنندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای مشتاق سینما هستند و با توجه به شرایط شهرستان‌ها باید سینماهای کوچک 70 الی 100نفری در شهرستان و شهرهای این استان راه‌اندازی شود.

پردیس سینمایی فجر

شیروانی با اشاره به اینکه با کمک مسئولان استانی و مؤسسه سینمایی کشور باید پروژه‌های بزرگی در حوزه سینما در این استان صورت گیرد، بیان داشت: برای پروژه پردیس سینمایی فجر شهرکرد به‌دنبال جذب اعتبار هستیم تا با نظر مساعد مدیران استانی مجموعه فرهنگی قابل‌قبولی در استان داشته باشیم. رئیس حوزه هنری استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ این استان در مجتمع‌های تجاری شکل می‌گیرد و هر روز بیش از پیش شاهد مدگرایی در بین جوانان این استان هستیم، یادآور شد: وجود یک مجتمع بزرگ با کارکرد فرهنگی موجب می‌شود که جوانان بیشتر با فرهنگ ایرانی پیوند داشته باشند.

سینما؛ نیاز غیرقابل انقضا

حجت‌الله شیروانی با اشاره به اینکه سینما نیاز غیرقابل انقضای هر جامعه می‌تواند باشد اذعان داشت: با ظهور سینماهای خانگی می‌توان این موضوع را دریافت که انسان‌ها به سینما نیاز دارند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر داشتن سینما در شهرستان‌های این استان حیاتی است، بیان داشت: تلاش برای احداث پردیس سینمایی و گسترش سینما بهمن از یک سالن به دو سالن در این استان ضرورت دارد.

کد خبر 154481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز