شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از گروه‌های وابسته به القاعده نواری ویدئویی را در اختیار یکی از سایت‌های اینترنتی قرار داد که در آن سقوط یک هلی‌کوپتر آمریکایی در یک حمله احتمالی به نمایش درآمده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، این گروه اعلام کرده است که این همان هلی‌کوپتری است که هفته گذشته سقوط کرده و در جریان آن 7 آمریکایی کشته شده‌اند.اما ارتش آمریکا در بیانه‌ای احتمال آنکه هلی کوپتر چینوک 46 موسوم به شوالیه دریا مورد اصابت قرار گرفته باشد را رد کرد.


با این حال یک مقام نظامی آمریکای که نخواست نامش فاش گفت :تصاویر نمایش داده در این ویدئو به نظر وافعی می‌رسند.

در این نوار ویدئویی دو دقیقه‌ای که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی وابسته به القاعده انتشار یافته است، سقوط یک هلی کوپتر آمریکایی که به نظر از نوع موسوم به شوالیه دریایی است به نمایش درآمده ،در نزدیکی این هلی‌کوپتر نیز شیئ دیده می‌شود که دود از آن بلند شده است.

انفجار این هلی کوپتر در حالی که شعله‌هایی به رنگ نارنجی و قرمز از آن متصاعد می‌شود نیز در این نوار ویدئویی به نمایش درآمده است.مشخص نشده شیئ که در نزدیکی هواپیما دود از آن بلند می‌َشود یک فروند راکت است یا خیر.

اما  تصاویر اولیه‌ای که از سقوط این هواپیما در این نوار ویدئویی نمایش داده شده حکایت از آن دارد که به رغم آنکه کنترل هلی‌کوپتر در دست خلبان بوده، شعله‌ها و جرقه‌های سفید و درخشانی از دم آن خارج می‌شدند، این هلی کوپتر سپس پشت یک سری از درختان ناپدید شد با توجه به این شواهد می‌‌توان  آن آنگونه استنباط کرد که شیئ مزبور در نزدیکی هلی کوپتر بی ارتباط با آن نبوده است.

از بیستم ژانویه سال جاری دست کم شش فروند هلی کوپتر آمریکایی در عراق سقوط کرده‌اند.مقامات ارتش آمریکا در این ارتباط اعلام کرده‌اند که قصد دارند تغییراتی را در عملیات و تاکتیک‌های پروازی این هلی کوپتر‌ها انجام دهند.با این حال آن‌ها اعلام کرده‌اند شواهدی مبنی بر اینکه این هلی کوپتر‌ها توسط سلاحهای پیشرفته‌ای ساقط شده باشند، در دست ندارند.

کد خبر 15435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز