پرسپولیس در آخرین مسابقه نیم‌فصل نخست لیگ برتر مقابل فولاد در شرایطی که تا دقیقه 90 از حریف پیش بود، بازهم به تساوی دست یافت.

فوتبال لیگ

پس از شکست سنگین پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل استقلال و جدایی حمید استیلی، محسن عاشوری برای دومین بار هدایت این تیم را در لیگ برتر به‌عهده داشت ولی سرمربی موقت پرسپولیس مثل مسابقه با راه‌آهن مقابل فولاد هم به تساوی یک‌-یک رسید.

این مسابقه در ورزشگاه آزادی با حضور 2 هزار تماشاگر که کم‌تماشاگرترین مسابقه پرسپولیس در نیم‌فصل نخست لیگ به حساب می‌آمد، برگزار شد. در نیمه نخست پرسپولیس بعد از چند حمله پراکنده، سرانجام در دقیقه 41 مسابقه صاحب ضربه پنالتی شد.

در این صحنه جواد کاظمیان درحالی‌که پا به توپ وارد محوطه جریمه فولاد شده بود، با خطای امید خورج سرنگون شد تا داور مسابقه علاوه بر اعلام یک ضربه پنالتی، کاپیتان فولاد را هم از زمین مسابقه اخراج کند. این ضربه پنالتی را مازیار زارع در دقیقه 42 تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس با پیروزی نیمه نخست را به پایان برساند.

فولاد با مربیگری مجید جلالی در این فصل نتایج قابل‌قبولی به دست نیاورده است. این تیم در هفته‌های گذشته نیز در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل شهرداری یاسوج شکست خورد تا وضعیت جلالی در کادر فنی فولاد متزلزل‌تر از گذشته شود. با این گل نیز چهره غمگین مجید جلالی روی مانیتور ورزشگاه آزادی نقش بست.

در نیمه دوم فولاد 10نفره نتوانست حملات زیادی انجام دهد و این مردان محسن عاشوری بودند که موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی به‌دست آوردند. در دقیقه 58 امیرحسین فشنگچی با گذر از مدافعان فولاد با دروازه‌بان در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت. شوت او اما با واکنش دروازه‌بان به بیرون رفت. در همین دقیقه رضا نوروزی، مهاجم فولاد از زمین مسابقه بیرون رفت. او که یک مهاجم خطرناک نشان نداده بود، با نظر مجید جلالی بیرون رفت تا خالدی در خط حمله تیمش قرار بگیرد. البته 10نفره شدن فولاد روی روند حرکتی مردان مجید جلالی تاثیر گذاشته بود و مهاجمان پرتلاشی مثل آرش افشین هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این در حالی بود که پرسپولیس در نیمه دوم مسابقه موقعیت‌های دیگری برای رسیدن به گل داشت. در دقیقه 68 شوت جواد کاظمیان با برخورد به تیر دروازه فولاد به بیرون رفت. در دقیقه 86 نیز علی کریمی با دریبل مدافع فولاد وارد محوطه شش‌قدم شد ولی ضربه او با دفع دیگر مدافع این تیم به بیرون رفت. بازیکنان پرسپولیس که یک گل به حریف زده بودند، ظاهرا حسرت موقعیت‌های از دست رفته را نمی‌خوردند؛ طوری که از نتیجه مسابقه راضی به‌نظر می‌رسیدند ولی فولاد در آخرین دقیقه بازی توانست شکست را با تساوی عوض کند.

در این صحنه ضربه کاشته جابا موجیری، بازیکن تعویضی فولاد با ضربه سر رحمانی تبدیل به گل شد. پرسپولیس که با پیروزی در این مسابقه می‌توانست از رتبه دهم خود را به رده ششم جدول برساند، با این تساوی 22 امتیازی شد تا در جایگاه نهم جدول قرار بگیرد. فولاد نیز با 21 امتیاز در رتبه یازدهم قرار گرفت.

سیزدهمین تساوی دایی

سه مسابقه باقیمانده از هفته هفدهم لیگ برتر نیز برگزار شد. سایپا که در لیگ یازدهم روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته، در آخرین مسابقه خود در نیم‌فصل نخست لیگ توانست با 4 گل صنعت نفت آبادان را شکست دهد.

کاستا، سرمربی جدید نفت آبادان که در نخستین حضورش روی نیمکت این تیم یک پیروزی ارزشمند در تهران مقابل استقلال کسب کرده بود، دیروز در آبادان شکست سنگینی را متحمل شد. گل‌های سایپا را در این بازی کریم انصاری‌فرد (43 و 68)، میلاد قریبی (90) و سجاد شهباززاده (92) به ثمر رساندند. مسابقه شهرداری تبریز و داماش گیلان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و راه‌آهن نیز مقابل شاهین بوشهر به تساوی بدون گل دست یافت. جالب اینکه این سیزدهمین تساوی راه‌آهن با مربیگری علی دایی بود .

نتایج لیگ برتر

شهرداری تبریز صفر- داماش صفر
نفت آبادان صفر - سایپا 4
شاهین‌بوشهرصفر - راه آهن صفر
پرسپولیس یک - فولاد یک

کد خبر 154330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز