مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دنباله دار لاوجوی که قرار بود در مسیر عبورش از نزدیکی خورشید، برای همیشه تصعید شده و تنها ابری درخشان از بخار و غبار از آن به جا بماند، عصر روز پنجشنبه از آن سوی خورشید سربرآورده و در دیدرس رصدخانه دینامیک ناسا قرار گرفته است

عبور دنباله دار لاوجوی از نزدیکی خورشید

به یاد دارید که دنباله دار 200 متری C/2011 W3 قرار بود با عبور از فاصله 120 هزار کیلومتری از سطح خورشید برای همیشه نابود شود؟

تقریبا هیچکس زمان خواندن خبر عبور نزدیک دنباله دار لاوجوی که نام کاشفش را یدک می‌کشد، از کنار خورشید به این فکر نمی‌کرد که شاید این دنباله دار بتواند در برابر حرارت جهنمی این ستاره غول پیکر مقاومت کرده و جان سالم به در ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاوجوی توانست پس از شیرجه انتحاری به سوی خورشید در برابر حرارت سوزان این ستاره مقاومت نشان دهد و از سوی دیگر خورشید برای رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا دست تکان دهد! رصدخانه دینامیک خورشیدی عصر روز پنجشنبه در نهایت ناباوری اخترشناسان شاهد عبور سالم دنباله دار لاوجوی از کنار خورشید بود.

اکنون این دنباله دار پس از عبور از نزدیکی لایه "فوتوسفیر" خورشید به مسیر خود در مدار خورشید ادامه می‌دهد، برای ادامه این سفر لاوجوی درجه حرارتی بیش از یک میلیون درجه سلسیوس را تحمل کرده است.

کد خبر 154133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز