مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر مهم‌ترین گروه شیعی مخالف دولت بحرین (الوفاق) آزادی یک فعال برجسته حقوق بشر که در جریان یک راه‌پیمایی اعتراض‎آمیز به دست عوامل رژیم آل خلیفه دستگیر شده بود را خواستار شده است.

بحرین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویدئویی که از سوی مرکز حقوق بشر بحرین روی اینترنت قرار گرفته است، نیروهای امنیتی بحرین را در حالی نشان می‌دهد که زینب‌الخواجه را با دست‌های بسته مورد بدرفتاری قرار داده و به‌دنبال خود می‌کشند.

زینب الخواجه روز پنج شنبه (۲۴ آذر،۱۵ دسامبر)، پس از امتناع از ترک محل تحصن معترضان در حوالی بزرگراه بودیده در غرب منامه، در حالی که دیگر معترضان متفرق شده بودند، از سوی نیروهای پلیس بازداشت شد.

شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق در جریان سفر به لندن گفت: ما از زینب حمایت می‌کنیم و خواهان آزادی وی هستیم.

سلمان ضمن انتقاد از سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم از سوی رژیم بحرین، تصریح کرد که دور جدید سرکوب و دستگیری‌ تظاهرکنندگان از جدی نبودن منامه در خصوص اجرای اصلاحات وعده داده شده حکایت می‌کند.

کمیسیون مستقل تحقیقات بحرین در ۲۳ نوامبر در گزارش منتشرشده خود اعلام کرد، رژیم حاکم آل‌خلیفه در تلاش‌هایش برای سرکوب تظاهرات در این کشور و همچنین وادار ساختن دستگیرشدگان به اعترافات اجباری، از اقدامات خشونت‎آمیز استفاده کرده ‌است.

رهبر الوفاق خاطرنشان کرد: پس از انتشار این گزارش، آن‌ها به شیوه‌های پیشین بازگشتند، آن‌ها افراد بیش‌تری را می‌کشند و مردم بیش‌تری را زندانی می‌کنند. این اقدامات، پیام بدی از جانب رژیم ارسال می‌کند؛ پیامی مبنی بر احترام نگذاشتن رژیم به آن‎چه که در این گزارش به آنان توصیه شده است.

نیروهای بحرینی با حمایت عربستان سعودی روز جمعه (۱۶ دسامبر، ۲۵ آذر) در سراسر این کشور به معترضان ضد دولتی حمله کردند. در جریان این حمله، ده‌ها نفر از معترضانی که خواهان پایان حکم‎رانی خاندان آل‌خلیفه بودند، مجروح شدند.

دور جدید خشونت‌ها در بحرین هم‎زمان با سفر شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین به انگلیس و دیدار وی با دیوید کامرون نخست وزیر این کشور آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها، پادشاه بحرین در بحبوحه گسترش انقلاب در این کشور برای رایزنی بیش‌تر با مقامات انگلیسی در خصوص مسائل امنیتی به این کشور سفر کرده است.

با این وجود، تظاهرکنندگان بحرینی وعده داده‌اند تا زمان سرنگونی آل‌خلیفه به اعتراض‌های خود ادامه دهند.

از زمان آغاز انقلاب مردمی در بحرین از اواسط فوریه، ده‌ها نفر از مردم کشته و تعداد بیش‌تری نیز دستگیر شده‌اند.

کد خبر 154084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز