گروه اقتصادی: همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی بهره برداری از چند طرح مهم برق و آب در مناطق محروم غرب کشور آغاز شد.

این طرح‌ها شامل 5 طرح پست و خط برق در کرمانشاه و نیروگاه سنندج بود که در مراسمی با حضور پرویز داوودی معاون اول ریاست جمهوری افتتاح شد.

معاون‌اول رئیس جمهور در مراسم  بهره برداری از نیروگاه سنندج گفت: استفاده از 85 درصد توان داخلی در ساخت این نیروگاه نشانه حرکت عظیم ملت ایران برای خودکفایی است.

در این مراسم مهندس سید پرویز فتاح وزیر نیرو نیز در سخنانی تصریح کرد : با اطمینان می‌گویم که از نظر کمیت به رشد نزدیک به صد درصد دست یافته‌ایم و اکنون باید  به کیفیت برق و خدمات رسانی در این صنعت بپردازیم.

وزیر نیرو  تاکید کرد: سهم بخش صنعتی از میزان مصرف برق در کشور، 33درصد، خانگی34 درصد، کشاورزی 13 درصد و بخش های تجاری و عمومی نیز نزدیک به 15 درصد است. این تناسب باید در سال های آینده به نفع بخش  صنعتی تغییر کند.

فتاح ادامه داد: در حال حاضر 28 پروژه نیروگاهی توسط بخش خصوصی دردست مذاکره، امضا قرارداد و ساخت است.

محمد بهزاد مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران نیز در حاشیه افتتاح نیروگاه گازی سنندج نیز به بیان مشخصات این نیروگاه پرداخت و گفت: این نیروگاه در 4 واحد 159 مگاواتی ساخته شده است که قابلیت تبدیل به سیکل ترکیبی را نیز دارد.سوخت اصلی این نیروگاه گاز است و در مواقع لزوم می توان از سوخت گازوئیل نیز به عنوان سوخت دوم استفاده کرد.

کد خبر 15407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز