پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان بلندی‌های جولان در جنوب غربی سوریه برای ابراز وفاداری به دولت و ملت سوریه در این منطقه تجمع کرده‌اند.

سوریه

به گزارش پرس تی وی،  مردم روستای مجدل‌الشمس واقع در شمال بلندی‌های جولان، روز چهارشنبه (۱۴ دسامبر، ۲۳ آذر) در جریان این تجمع، اشغال اراضی سوریه از سوی اسرائیل را نیز محکوم کردند.

یکی از فعالان حاضر در این تجمع به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: ما می‌خواهیم به تمامی جهان اطمینان دهیم که مردم عرب‌زبان سوری‌تبار جولان، تصمیم انضمام این منطقه (به اراضی اشغالی) را از ابتدای اعلام آن، رد کرده‌اند.

اسرائیل، در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱، بلندی‌های جولان را که از اهمیت راهبردی برخوردار است، به اراضی اشغالی منضم کرد.

انضمام بلندی‌های جولان به اراضی اشغالی که رژیم اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷آن را به اشغال خود درآورد با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

گروهی از فلسطینیان نیز برای نشان دادن حمایت‌اشان ار رئیس جمهوری سوریه در این تجمع حضور یافتند. به گفته این فلسطینیان، آزادی بلندی‌های جولان و فلسطین، "از دمشق آغاز خواهد شد.

سبرین دیاب، یکی از فعالان فلسطینی حاضر در این تجمع تصریح کرد: انقلاب واقعی در فلسطین و اورشلیم (بیت‌المقدس) روی می‌دهد نه در سوریه. ما برای حمایت از مردم سوریه و رهبر بزرگوارشان، بشار اسد به این‌جا آمده‌ایم.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه ناآرامی ‌و تظاهرات، هم در حمایت و هم علیه بشار اسد رئیس جمهور این کشور، بوده است.

صدها تن از جمله اعضای نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

مخالفان سوریه و کشورهای غربی، نیروهای امنیتی را به کشتار غیرنظامیان متهم می ‌کنند اما دمشق خرابکاران و گروه‌‎های تروریستی مسلح را عامل اصلی این کشتارها می‎‌داند و معتقد است که این ناآرامی‎‌ها از سوی کشورهای غربی هدایت می‌شوند.

به گزارش منابع آگاه سوری، اعضای گروه‌های مخالف دولت سوریه در مصاحبه‌های‌خود با رسانه‌های خبری رژیم اسرائیل طی ماه‌های گذشته به وضوح از دیدگاه‌اشان برای آینده سوریه و علاقمندی ‌به برقراری روابط با تل‌آویو خبر داده‌اند.

با این حال، مردم سوریه طی هفته‌های اخیر بارها با دولت این کشور ابراز همبستگی کرده‌اند.

کد خبر 153881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز