همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی و نقاشیخط هنرمندان ایرانی با عنوان "محرم در آیینه هنر" در تالار آبی کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آثار مجموعه بزرگ هنری گوهران همزمان با ایام محرم توسط مؤسسه پژوهشی اسلامی "آوای باران" به مدیریت محبوبه کاظمی در تالار آبی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران به نمایش گذاشته خواهد شد.

آثار انتخاب شده از این هنرمندان ایرانی دارای مضامین اسلامی ـ ایرانی و در رشته‌های مختلف خطاطی، نقاشی، نقاشیخط و مینیاتور است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه بیان تآثیر دین و معنویات در تار و پود زندگی هنرمندان و ایجاد اثر در اوج خلاقیت، ذوق و توانمندی آنان است تا رهگشایی برای مخاطب جهت رهایی از دنیای خاکستری و ماشینی امروز و نزدیک شدن به تعالی روح باشد.

این نمایشگاه دربرگیرنده 80 اثر از هنرمندانی چون هادی جمالی/ ایرج اسکندری/ صادق تبریزی/ رضا هدایت/ علی اکبر صادقی/ خسرو خسروی/ احمد نصراللهی/ بهنام کامرانی/ احمد خلیلی فر/ رضوان صادق‌زاده/ صداقت جباری/ نصراله افجه‌ای/ رضا مافی/ محمد احصایی/ محمد تاتاری/ کیوان عسکری/ رضا بانگیز/ داور یوسفی/ فرح اصولی/ گیزلا سینایی/ رضا لواسانی/ علیرضا معصومی/ علی ترقی جاه/ محمود سبزی/ ژاله طالب پور/ سیراک ملکونیان/ فریده لاشایی/ مصطفی دشتی/ سالار احمدیان/ طاهر نیکخواه ابیانه/ فرزانه قریشی/ مریم طاهریان‌فر و ... است.

این نمایشگاه روز جمعه ـ 25 آذرماه ـ از ساعت 16 تا 21 افتتاح می‌شود و نمایش آن از 26 آذرماه تا دوم دی‌ماه از ساعت 10 تا 21 برای عموم ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی نیاوران، میدان شهید باهنر، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، تالار آبی مراجعه کنند.

 

کد خبر 153788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز