گروه شهری: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه کلیات طرح نماد جدید میدان انقلاب تصویب شده و تا پایان سال بخش‌هایی از این نماد اجرایی خواهد شد، گفت: برنامه دریافت و گزینش طرح سازه جدید میدان انقلاب از یک‌سال‌و‌نیم گذشته آغاز شده و طبق زمانبندی پیش رفته است.

محمدجواد شوشتری افزود: تا اردیبهشت ماه امسال 3‌ فراخوان عمومی برای دریافت طرح‌های پیشنهادی منتشر شد اما هیچ‌یک از طرح‌ها مورد پذیرش قرار نگرفت. بدین ترتیب اردیبهشت امسال سازمان زیباسازی شهر تهران از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا ارائه طرح را پیگیری کند.

به‌گفته وی، پس از آن، طرح‌های مختلفی از حوزه هنری به سازمان زیباسازی رسید که سرانجام شهریورماه امسال 2طرح مورد تایید قرار گرفت تا با اصلاحاتی دوباره ارائه شود.

آنگونه که شوشتری توضیح داد، سرانجام کلیات 2طرح اواخر آبان‌ماه از سوی این سازمان و کارشناسان آن تصویب شد تا پس‌از آن مراحل تصویب جزئیات آن طی شود.

وی با بیان اینکه بنابر آنچه گفته شد، گنبد میدان انقلاب سازه موقت بوده که احداث آن هزینه بسیار کمی برده است، گفت: سازمان زیباسازی در تایید طرح سازه جدید نماد میدان انقلاب ملاحظات بسیاری داشته؛ چراکه میدان انقلاب میدان کوچکی است و نمی‌شود سازه‌های بلندقدی در آن ساخت و از سوی دیگر زیر این میدان خالی است و ایستگاه مترو قرار گرفته، بنابراین نمی‌توان سازه سنگینی روی آن ساخت؛ به همین دلیل هم امکان نصب مجسمه قبلی میدان انقلاب وجود نداشت.

بنابراین در 22بهمن ماه سال گذشته این نماد در ضلع غربی میدان انقلاب نصب شد و بخش‌هایی از عملیات نصب طرح جدید نماد میدان انقلاب که به‌صورت نقش برجسته است تا پایان سال محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست اجرای طرح میدان انقلاب، ابتدا باید تراشه‌ای از گنبد برداشته شود و به قسمت بتنی گنبد برسیم تا به‌دلیل خالی‌بودن فضای زیر گنبد هنگام نصب نماد جدید دچار مشکل نشویم و سازه با حجم سبک‌تری اجرا شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد: نماد جدید میدان انقلاب اسلامی اشاره به نقش و فعالیت اقشار مختلف مانند روحانیون، ارتشی‌ها، عشایر، زنان و... در پیروزی انقلاب دارد و می‌تواند یاد و خاطره آن ایام را زنده نگاه دارد.

کد خبر 153774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز