سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری جدید تونس روز سه شنبه در مقابل مجلس موسسان این کشور سوگند یاد کرد.

رئیس جمهوری تونس سوگند یاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس که به تازگی از سوی مجلس موسسان به عنوان رئیس جمهوری تونس برگزیده شد، روز سه شنبه در مقابل اعضای مجلس سوگند یاد کرد.

وی در سخنانی در پایان ادای سوگند خود با اشاره به وضعیت گذشته کشور و ظلم‌های صورت گرفته در حق شهروندان تونسی گفت: ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دیگر نیازی به تکرار انقلاب نباشد و روز به روز شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه عنوان داشت: ما مسائل مهم از جمله بازسازی کشور، ایجاد اصلاحات سریع در روند سیاسی کشور و نیز پایان دادن به استعمار را در پیش داریم.

رئیس جمهوری تونس با تاکید بر ضرورت حفظ هویت عربی ـ اسلامی تونس اعلام کرد که ما با همه کشورهای جهان از شرق گرفته تا غرب رابطه خواهیم داشت اما استقلال و هویت خود را حفظ می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که همه با هر دین و مذهبی در کشور آزاد هستند.

منصف المرزوقی، با تاکید بر اینکه دولت نماینده ملت است، عنوان داشت: هر کسی می‌تواند در کشور اعتراض کند و خواسته‌های خود را بیان کند اما همین جا اعلام می‌کنیم که ما در مقابل کسانی که قصد مصادره انقلاب را داشته باشند و از وضعیت سوء استفاده کنند کوتاه نخواهیم آمد. از مخالفان نیز می‌خواهیم که ما را در اداره کشور کمک و همراهی کنند.

وی در ادامه اعلام کرد که از سمت خود به عنوان ریاست حزب کنگره برای جمهوری استعفا می‌دهد و به کار ریاست جمهوری خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری جدید تونس در پایان از همه مقامات ارشد سیاسی و نظامی این کشور که در رسیدن تونس به این مرحله نقش داشته‌اند، تشکر کرد و از جانباختگان و آسیب دیدگان انقلاب این کشور قدردانی نمود.

کد خبر 153749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز