رئیس فدراسیون والیبال بعد از دیدن 3مرحله از بازی‌های تیم ملی والیبال از طریق تلویزیون، راهی توکیو شد و از نزدیک شاهد 3بازی دشوار و سخت تیم‌ملی برابر تیم‌های پرقدرت روسیه، برزیل و ایتالیا بود؛ 3دیداری که تیم ما در آنها شکست خورد.

محمدرضا داورزنی با این اوصاف در مجموع عملکرد تیم‌ملی والیبال ایران را فراتر از انتظار می‌‌خواند و عنوان می‌دارد: «قرارمان و پیش‌بینی‌مان قبل از رفتن این نبود که توانایی شکست‌دادن تیم‌هایی چون آرژانتین، لهستان و صربستان را خواهیم داشت».

  • با این پیروزی‌های دوراز انتظار، آیا استحقاق تیم ایران عنوانی بهتر از نهمی نبود؟

چرا ولی بی‌تفاوت ظاهرشدن آمریکا در بازی آخرش با صربستان و شکست ما مقابل چین، باعث شد تا تیم ایران از رسیدن به جمع 8تیم برتر محروم شود.

  • چقدر از عملکرد تیم‌ملی و ولاسکو راضی هستید؟

هم از عملکرد بازیکنان راضی هستم و هم از آقای ولاسکو که شرایط خوبی به والیبال ایران بخشیده است. به همین دلیل از او خواستیم تا به همراه «سی‌چلو» قراردادش را تا سال 2016 با والیبال ایران تمدید کند.

  • نوسانات تیم ملی را در این تورنمنت چگونه ارزیابی می‌کنید؟

البته می‌دانید که تیم ایران بی‌تجربه‌ترین تیم در جمع تیم‌های حاضر در جام‌‌جهانی بود و میانگین بازی بین‌المللی بازیکنان ما با بازیکنان سایر تیم‌ها اصلا قابل قیاس نبود. قبول کنید که بازیکنان ما برای رسیدن به ثبات لازم نیاز به تجربه بین‌المللی بیشتر و بلوغ فکری در والیبال دارند.

  • آیا شکست مقابل چین برای شما نیز همانند مردم دور از انتظار بود؟

طبیعی است من نیز افسوس می‌خورم که چرا آن بازی را باختیم. من فکر می‌کنم بچه‌ها پس از دیدن بازی چین و ژاپن خود را پیشاپیش برنده این بازی می‌دانستند و این شکست نتیجه دست‌کم گرفتن حریف و غرور بیش‌ازحد بود.

  • خیلی‌ها موفقیت‌های اخیر والیبال ایران را به حضور ولاسکو نسبت می‌دهند، شما چه سهمی را برای او در موفقیت‌های حاصله قائلید؟

در اینکه ولاسکو سهم خاص خود را دارد، شکی نیست اما من فکر می‌کنم کمی بی‌انصافی است که سایر عوامل موفقیت را در مجموعه کارتیمی نادیده بگیریم. در موفقیت‌های به‌دست آمده سلسله عوامل مختلفی نقش داشتند که از گذشته دور شروع شده و الان هم ادامه دارد و بعد هم مطمئنا ادامه پیدا خواهد کرد. آنهایی که همه چیز را به تنهایی به ولاسکو نسبت می‌دهند، در حقیقت بی‌انصافی می‌کنند و خوب می‌دانند چه خون دل‌هایی خورده شده تا والیبال به اینجا رسیده و موفقیت، آن هم در یک ورزش گروهی حاصل تلاش یک مجموعه‌ است نه یک فرد.

کد خبر 153707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز