همشهری آنلاین: کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: هفته آینده چهار عضو شورای حقوق بشر برای تحقیقات بیشتر در خصوص کشتار مردم بحرین به آن کشور سفر می کنند.

ناوی پیلای در پاسخ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شورای عالی حقوق بشر بعد از اتمام تحقیقات کمیسیون حقوق بشر در بحرین گزارش نهایی خود را به سازمان ملل متحد و شورای امنیت ارایه خواهد داد.

وی افزود: تاکنون گزارش هایی توسط این کمیسیون جمع آوری شده است و هفته آینده نیز با اعزام هیات دیگری ، تحقیقات بیشتری درباره مسایل حقوق بشری در بحرین انجام می شود.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: یکی از اولویت های کاری این هیات، تحقیق و بررسی درباره آمار کشته شدگان تظاهرات اخیر در بحرین است زیرا آمار دقیقی در این خصوص در دست نیست .

وی با بیان اینکه نتیجه این تحقیقات تاثیر زیادی بر گزارش شورای حقوق بشر در مورد بحرین خواهد داشت، اظهار داشت : نتیجه تحقیقات کارشناسان ما برای اقدامات بعدی در اختیار شورای امنیت و سازمان ملل قرار می گیرد.

ناوی پیلای اظهار داشت : هدف نهایی ما ترویج روند دمکراتیک در بحرین و عدالت خواهی در مورد قربانیان حوادث اخیر در آن کشور است.

کمیسیون مستقل شورای حقوق بشر در بحرین در گزارشی که ماه گذشته به شورای حقوق بشر ارایه داد از کشتار بی رحمانه، شکنجه و اخراج تظاهرکنندگان از مراکز دولتی و بخش خصوصی در آن کشور به شدت انتقاد کرد.

دولت حاکم در بحرین تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور که با هدف احقاق حقوق از دست رفته خود برگزار شد را با شدیدترین وجه ممکن پاسخ داده است .

حاکمان کشور بحرین از نیروهای نظامی عربستان و امارات عربی متحده برای سرکوب مردم خود دعوت به عمل آورده اند.

کد خبر 153388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز