همشهری آنلاین: سفارت‌خانه جایی است که باید ارتباط بین دو کشور و دو دولت و دو ملت را برقرار کند و تا زمانی که نوع رفتار آمریکا و مقامات این کشور رفتاری علیه کشور ما باشد ایجاد سفارت خانه معنی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ایجاد سفارتخانه مجازی آمریکا برای ارتباط با ایران گفت: آمریکا در سیاست خارجی خود دچار پریشانی شده است و رفتارهایی چون ایجاد سفارت خانه مجازی گویای این مسئله است.

رامین مهمانپرست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: اگر کشوری بخواهد با کشور دیگرارتباط برقرار کند، به صورتی عمل می‌کند که حسن نیت و پشیمانی خود از اقدامات گذشته را نشان دهد نه اینکه به دلیل سیاست‌های غلط‌شان و به نتیجه نرسیدن این سیاست‌ها راه اشتباه دیگری را طی کند و به نوع دیگری ارتباط بر قرار کند.

مهمانپرست با اشتباه خواندن این گونه رفتارهای دولت آمریکا گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند با ایجاد مسئله جدید ذهن مردم کشور خود را از اصل جریانات اتفاق افتاده در داخل امریکا منحرف کنند.

وی در تشریح نوع فعالیت یک سفارتخانه مجازی خاطر نشان کرد: تنها کاری که می‌توان به صورت مجازی انجام داد خدمات کنسولی است، به طور مثال شما در شهری زندگی می‌کنید که سفارت خانه در آن وجود ندارد سفارت خانه یک کشور این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از طریق مجازی فرم درخواست‌های مورد نظر خود را پر کنید تا هم کار شما به راحتی انجام شود هم میزان مراجعات به سفارت خانه‌ها کاهش یابد.

وی افزود: در حقیقت ارائه خدمات کنسولی الکترونیک برای راحت‌تر شدن کارهاست اما این پایگاه یک سفارت خانه نیست.

مهمانپرست تاکید کرد: سفارت‌خانه جایی است که باید ارتباط بین دو کشور و دو دولت و دو ملت را برقرار کند و تا زمانی که نوع رفتار آمریکا و مقامات این کشور رفتاری علیه کشور ما باشد ایجاد سفارت خانه معنی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اینکه آیا تسخیر سفارت آمریکا دلیل عدم تشکیل سفارت خانه این کشور نیست؟ گفت: مردم ما به خاطر رفتار برخی از کشور‌ها نظرات و روحیات خود را دارند و سفارت آمریکا به دست مردم تسخیر شد و بعد از آن آمریکا ارتباط خود را با ایران قطع کردند، اما زمانی این ارتباط دوباره شکل خواهد گرفت که رفتار دولت مردان امریکا نسبت به ایران اصلاح شود.

 

کد خبر 153374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز