مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: معاون توسعه خدمات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران گفت:

به‌زودی کمپ بازپروری چیتگر و کوثر، بانوان مددجوی لویزان را پذیرش خواهد کرد.رضا جاگیری ضمن بیان این مطلب افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد چیتگر و کوثر تحت نظارت سازمان برای تکمیل چرخه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان به‌زودی بانوان مددجوی لویزان را به‌منظور بازپروری پذیرش خواهند کرد.

وی گفت: طی تلاش و هماهنگی انجام‌شده با اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان تهران و همچنین نماینده بهزیستی مستقر در سامانسرای لویزان تصمیمی اتخاذ شده است که براساس آن مددجویان زن به‌منظور بازتوانی و بازگشت به زندگی سالم اجتماعی در راستای برنامه‌های در دست اجرای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در اولویت کار قرار گرفته و به کمپ ارجاع داده شوند.

جاگیری ادامه داد: این مراکز با ایجاد یک محیط ایزوله و عاری از مواد‌مخدر با استفاده از فلسفه برنامه‌های 12 قدمی (کمک یک معتاد به یک معتاد) و با تامین نیازهای حیاتی مانند غذا، سرپناه و بهداشت و با بهره‌گیری از مکانیسم گروه شبه‌خانواده برای رخنه در ساختار شخصیت کاذب فرد معتاد و بازسازی آن بر مبنای اصول و مهارت‌های سالم زندگی فردی و اجتماعی اجرا می‌شود.

پیش از این نیز معاون توسعه خدمات سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران از راه‌اندازی نخستین گرمخانه ویژه بانوان در پایتخت خبر داده و گفته بود: تا پایان سال آینده در تمامی مناطق شهر تهران گرمخانه‌هایی با ظرفیت حداکثر 100نفر ایجاد می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص مشکلات افراد بی‌خانمان به بحث بیمه این افراد اشاره و مطرح کرده بود که در حال حاضر هیچ سازمان بیمه گری بیمه این افراد بی‌خانمان را تقبل نمی‌کند چرا که بنا بر قانون شخص باید دارای کارت هویت برای بیمه شدن باشد که این افراد اغلب کارت ملی و شناسنامه ندارند.

کد خبر 153221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز