مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: سند جامع معلولان شهر تهران تدوین می‌شود.

سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در دیدار با اعضای کانون‌های معلولان گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی برای مناسب‌سازی‌ کالبدی شهر جهت عبور و مرور سهل معلولان و همچنین فرهنگسازی‌ در مورد تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر به‌زودی سند جامع معلولان شهر تهران تدوین خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران به مناسبت روز جهانی معلولان، در دیدار با اعضای کانون‌های معلولان محلات شهر تهران ضمن اعلام این خبر افزود: برای هریک از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سند، بودجه مشخصی از شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌شود.

وی با اظهار تأسف بابت اینکه مشکل اصلی معلولان در زندگی اجتماعی‌شان از فرهنگی نشأت می‌گیرد که معلولیت را ناتوانی تلقی می‌کند گفت: مناسب‌سازی‌ کالبدی شهر به‌منظور تسهیل تردد معلولان شاید مهم‌ترین خواسته و نیاز دراین حوزه است ولی قبل از آن نیازمند انجام کار فرهنگی به‌منظور تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر هستیم.

به گفته ایازی، مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات معلولان دارد و تا‌کنون اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته که راه‌اندازی کانون‌های معلولان محلات شهر تهران و عضویت بیش از 5 هزار و 400 معلول در آنها یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است که شهرداری تهران در این حوزه با مشارکت و حضور و ایده‌پردازی معلولان انجام داده است.

با این همه از نظر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران کارهای انجام نشده در این عرصه بسیار است که باید با همت و تلاش تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط به منصه ظهور برسد.ایازی ادامه داد: شورای راهبری معلولان شهر تهران از این پس با حضور یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران تشکیل خواهد شد و به بررسی مشکلات مبتلا به معلولان خواهد پرداخت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از راه‌اندازی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه جانبازان و معلولان در 5 پهنه اصلی شهر تهران خبر داد و افزود: نخستین مجموعه فرهنگی و ورزشی قمربنی هاشم در منطقه 20 شهرداری تهران مخصوص جانبازان و معلولان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد آغاز پروژه‌های عمرانی این مجموعه‌ها در 5 پهنه شهر تهران باشیم.

کد خبر 153210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز