همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این­که قطعا دستگاه دیپلماسی مخالفتی با نصب سپر دفاع موشکی مشترک بین روسیه و ایران ندارد گفت: نصب سپر دفاع موشکی موجب خواهد شد هرگونه شیطنتی از سوی ناتو علیه ایران با پاسخی محکم از سوی ایران روبرو شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایجاد سپر دفاعی مشترک بین ایران و روسیه را اقدامی بازدارنده در مقابل تهدیدهای ناتو خواند و گفت: این اقدام دفاعی مشترک می‌تواند این پیام را برای ناتو داشته باشد که تنها قدرت برتر در دنیا نبوده و قدرت‌های دیگری هم برای قدرت نمایی وجود دارند.

مهدی مهدی­زاده در گفت وگو با  خانه ملت با بیان این که روس‌ها از نصب سپر دفاع موشکی ناتو در نقاط مختلف دنیا به شدت نگران هستند، افزود: واقعیت این است که سپر دفاع موشکی از سوی ناتو در منطقه خاورمیانه تنها برای مقابله با دو هدف یعنی روسیه و ایران نصب شده زیرا کشورهای دیگر قدرتی محسوب نمی‌شوند بنابراین همکاری مشترک ایران و روسیه اقدامی در جهت مقابله با سلطه طلبی ناتو در منطقه است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نقاط مشترک بسیاری بین ایران و روسیه وجود دارد ادامه داد: یکی از این نقاط اشتراک، موضوع دفاع مشترک دو کشور در مقابل خطرات ناشی از حضور ناتو در منطقه است.

وی ایجاد سپر دفاع موشکی مشترک بین روسیه و ایران را در گام اول دارای جنبه بازدارندگی خواند و تاکید کرد: حسن دیگر این اقدام مشترک این است که اگر ایجاد سیستم دفاع موشکی مشترک بین ایران و روسیه عملیاتی شود، روسیه مجبور به تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ و یا سامانه موشکی دفاعی دیگری به ایران خواهد شد تا ایران قادر به تکمیل سامانه دفاعی مورد نظر در مقابل ناتو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این­که قطعا دستگاه دیپلماسی مخالفتی با نصب سپر دفاع موشکی مشترک بین روسیه و ایران ندارد، تصریح کرد: نصب سپر دفاع موشکی موجب خواهد شد هر گونه شیطنتی از سوی ناتو علیه ایران با پاسخی محکم از سوی ایران روبرو شود.

در اوایل ژانویه، دمیتری راگوزین نماینده روسیه در ناتو برای گفت‌وگو با مقامات ایران درباره سپر دفاع موشکی وارد ایران خواهد شد. وی در این باره از ایجاد یک سیستم دفاع موشکی مشترک بین ایران و روسیه خبر داده است.

کد خبر 153136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز