همشهری آنلاین: لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان در این هفته شاهد نبرد سه تیم برتر فصل (از نظر امتیاز) بر سر مکان نخست بود. در این رقابت بایرن مونیخ از فرصت بهتر استفاده کرد و با جا گذاشتن دورتموند و مونشن‌گلادباخ به صدر جدول بازگشت.

لوکاس پودولسکی

بایر لورکوزن دو - هوفن‌هایم صفر

در دیدار آغازین هفته، هوفن‌هایم شامگاه جمعه (۱۱ آذر) به لورکوزن رفت و در پایان مغلوب شاگردان روبین دوت شد. گل‌های میزبان را دردیوک (دقیقه ۱۰) و سیدنی سم (۷۹) به ثمر رساندند. بایر لورکوزن، نایب‌قهرمان فصل گذشته، چهارشنبه‌ هفته‌ پیش از این بازی هم چلسی لندن را در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا از پیش رو برداشت. شاگردان دوت بر خلاف هفته‌های نخستین فصل کم کم خود را در لیگ برتر آلمان پیدا می‌کنند.

بایرن مونیخ چهار - وردربرمن یک

این دیدار یکی از پر سر و صداترین بازی‌های عصر شنبه (۱۲ آذر) بود؛ مصافی که نه تنها پر گل‌ترین بازی روز بود، بلکه در پایان آن بایرن مونیخ به صدر جدول بازگشت. برمن در مونیخ ۲ پنالتی به میزبان تقدیم کرد که آرین روبن هر دو را به گل تبدیل کرد. آرون هونت، هافبک برمن در لحظاتی که تیمش ابتکار عمل را کاملا از دست داده بود، خطای خشنی مرتکب شد و کارت قرمز گرفت. ریبری فرانسوی هم دو گل دیگر بایرن را زد.

فرایبورگ یک - هانوفر یک

میزبان قعرنشین این دیدار با درخشش پاپیس دمبا سیسه، مهاجم سنگالی از شکست گریخت؛ شکستی که می‌رفت تا با گل به خودی فلیکس باستیانز، مدافع فرایبورگ شکل بگیرد. میزبان این دیدار در نیمه دوم بسیار بهتر از چهل و پنج دقیقه نخست ظاهر شد. این فرصت خوبی برای شاگردان میرکو اسلومکا (هانوفر) بود ‌که موقعیت خود در میانه جدول را بهبود ببخشند. هانوفر فصل گذشته با نشستن در مکان چهارم جدول به لیگ اروپا راه یافت.

کایزرزلاترن یک - هرتا برلین یک

این دو تیم هم، امتیاز هفته پانزدهم را با هم تقسیم کردند. هر دو گل این بازی را مهمانان پایتخت‌نشین به ثمر رساندند: ابتدا رومان هوبنیک، مدافع چک‌تبار هرتا، دروازه خودی را باز کرد (دقیقه پنجم). ۹ دقیقه پس از آن هم رافائل برزیلی، هافبک این تیم، گل تساوی را وارد دروازه میزبان کرد. کایزرزلاترن یکی از سه نماینده تا کنونی سقوط به دسته پایین‌تر در فصل جاری است.

وولفسبورگ دو - ماینتس دو

ماینتس موفق نشد سومین پیروزی پیاپی خود را به‌دست آورد. شاگردان توماس توخل که هفته پیش از سد مونیخ گذشته بودند، دیدار دو بر صفر باخته نیمه نخست را در نیمه دوم به تساوی کشاندند. این بازی هم کارت قرمز و پنالتی در بر داشت. ماکوتو هاسبه، هافبک ژاپنی "گرگ‌"ها در دقیقه ۸۵ با کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. ایوانشیتس، هافبک ماینتس هم گل نخست این تیم را از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۰ به ثمر رساند

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - بوروسیا دورتموند یک

مهم‌ترین دیدار هفته پانزدهم را اما دو "بوروسیا"ی بوندس‌لیگا برگزار کردند. در این بازی دورتموند صدرنشین به خانه گلادباخ، تیم دوم و شگفتی‌آفرین فصل رفت. این بازی پایاپای که کفه‌ ترازو در آن در نیمه‌ دوم کمی به سود مهمان تغییر کرد، در نهایت به سود بایرن مونیخ به پایان رسید. دورتموند به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از مونشن‌گلادباخ در مکان دوم نشسته است. 

دورتموند- مونشن گلادباخ

اشتوتگارت دو - کلن دو

کلن در آخرین دیدار شنبه به اشتوتگارت رفت. شاگردان سولباکن گل نخست را هم به ثمر رساندند (پودولسکی، پنالتی/ ۱۵) در ادامه اما ۲ گل از میزبان دریافت کردند. در نیمه دوم هر دو تیم موقعیت گلزنی داشتند اما اشتباه در پاس‌های رو به جلو و بازی‌سازی به ویژه از سوی کلن نتیجه را تا دقیقه ۸۹ بدون تغییر نگهداشت. در نهایت پودولسکی پاسخ مدارای بیش از حد و بازی کم‌اثر اشتوتگارت را داد و بازی را به تساوی کشاند.

بازی‌های یکشنبه

هفته پانزدهم بوندس‌لیگا یکشنبه (۴ دسامبر/ ۱۳ آذر) با مصاف هامبورگ-نورنبرگ در هامبورگ و شالکه-آگسبورگ در خانه شالکه به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 153001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز