همشهری آنلاین: رئیس حزب پیروز انتخابات تونس با ابراز خصومت حزب خود با دشمن صهیونیستی تاکید کرد که اگر سران عربستان به‌مطالبات جوانان در واگذاری قدرت به آنها تن ندهند، در این کشور نیز به‌زودی انقلاب خواهد شد.

الغنوشی

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، راشد الغنوشی رئیس حزب اسلام‌گرای النهضه در تونس در اظهاراتی در آکادمی سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن تصریح کرد که اگر مقامات ریاض به مطالبات مردمی در این کشور تن نداده و قدرت را به مردم واگذار نکنند، به‌زودی انقلاب در عربستان نیز به وقوع خواهد پیوست.

وی در این سخنان همچنین بر مشروعیت جنبش حماس در مقابله با سیاست‌های دشمن صهیونیستی تاکید کرده و تعهد به آنچه راهکار حل درگیری اعراب و اسرائیل از طریق تشکیل دو دولت بود، رد کرد.

الغنوشی در این سخنان که راهبردهای اساسی حزب پیروز انتخابات مجلس مؤسسان در تونس را نشان می‌داد، تاکید کرد که افکار حزب وی همچنان بر اساس دشمنی با رژیم اسرائیل باقی خواهد ماند.

وی به حاکمان کشورهای عربی و به‌ویژه سران عربستان سعودی نیز هشدار داد که اگر قدرت را به مردم واگذار نکنند، به‌زودی با انقلاب مردمی مواجه خواهند شد، به‌ویژه اینکه جوانان سعودی حق ایجاد تغییر در کشور خود را دارند.

کد خبر 153000
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز