همشهری آنلاین: دانشمندان اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) نام‌هایی را که برای دو عنصر از جدیدترین اعضای جدول تناوبی پیشنهاد کرده‌اند، اعلام کردند

جدول تناوبی عناصر

در صورت تایید،‌ عنصر 114 به افتخار «گئورگی فلروف»، فیزیکدان روسی با نام (Flerovium» (Fl» و عنصر 116 به نام آزمایشگاه محل کشف آن، (Livermorium» (Lv» نام خواهند گرفت.

در ماه ژوئن 2011 اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی پس از 10 سال از کشف عناصر 114 و 116 توسط مؤسسه تحقیقات اتمی دوبنای روسیه و آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور به طور رسمی آنها را به عنوان سنگین‌ترین عناصر تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تایید رسمی این اسامی نیز مدت پنج ماه طول خواهد کشید. این عناصر در میان چندین عنصر جدید از جمله عناصر 113، 115 و 118 هستند که برای ورود به جدول تناوبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

عناصر 114 و 116 نیز به مدت سه سال تحت بازبینی اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی و اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی قرار داشت.

این اسامی پس از مشارکت عمومی مردم برای اعلام نظراتشان در مورد اسامی جدید، تایید خواهند شد.

دانشمندان لارنس لیورمور به همراه تیمی از دانشمندان، واکنش‌های اتمی آزمایشگاه فلروف روسیه عنصر 116را با برخورد یون‌های کلسیم به عنصر کوریم به دست آوردند که به سرعت تنزل کرده و به عنصر 114 تبدیل می‌شود. آنها همچنین به طور جداگانه عنصر 114 را با جایگزینی یک هدف پلوتونیوم به جای کوریم به دست آوردند.

کد خبر 152980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز