رئیس سازمان میراث فرهنگی در مدت 7ماه ریاست در این سازمان تا به حال 18‌بار معاونان و مدیران خود را تغییر داده به نحوی که هرماه بیش از 2مدیر در این سازمان عزل و نصب شده است.

خبرگزاری مهر با اعلام این مطلب در گزارشی نوشت: پس از آنکه رئیس‌جمهور در اردیبهشت ماه، روح‌الله احمدزاده‌کرمانی را که پیش از آن استاندار فارس بود به ریاست سازمان میراث فرهنگی معرفی کرد تغییرات در معاونان و مدیران زیردست او نیز آغاز شد. نخستین حکمی که احمدزاده یک‌ماه پس از ورود به این سازمان امضا کرد از آن حامد دهقانان بود که به‌عنوان مشاور عالی و سرپرست معاونت گردشگری این سازمان منصوب شد و چند روز بعد او را با حفظ سمت به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان و سرپرست کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

در همین ماه پس از دستگیری آزاده اردکانی، مدیر پیشین موزه ملی ایران، وی داریوش اکبرزاده مسئول بخش کتیبه‌های موزه ملی را به‌عنوان سرپرست موزه ملی معرفی کرد.

همچنین محمد پروین به‌عنوان سرپرست دفتر امور بین‌الملل این سازمان و اسفندیار حیدری‌پور با حفظ سمت در ریاست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان، به‌عنوان سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان منصوب شدند.

علی اکبر کریمی، مدیرکل حراست استانداری فارس که تا به حال هیچ سابقه‌ای در حوزه میراث فرهنگی نداشت نیز به‌عنوان سرپرست جدید مجموعه‌های فرهنگی- تاریخی نیاوران و سعدآباد انتخاب شد و پس از مدتی آرش لشکری جای او را در کاخ سعد آباد گرفت.

در مرداد ماه نیز تعداد انتصابات در این سازمان زیاد بود. محسن طالع‌زاری به‌عنوان سرپرست اداره کل روابط‌عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی و علی‌اکبر کریمی به‌عنوان سرپرست مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی نیاوران و سعدآباد منصوب شدند. سید فرهاد سجادی نیز سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث‌فرهنگی شد.

سجادی که پیش از این معاون برنامه‌ریزی استانداری فارس بود به همراه طالع‌زاری از استان فارس به تهران آمده است.
در شهریور ماه، محمدجواد ادبی، قائم‌مقام در امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی و ذوالفقار زمان در جایگاه مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی قرار گرفتند.

پیش از آن ذوالفقار زمان سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی استانداری فارس بود. اوایل آبان‌ماه نیز طی حکمی، مرتضی شریفی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران که پیش‌تر مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس و فرماندار کازرون و پاسارگاد بود به‌عنوان مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری انتخاب شد.

به همراه او در احکامی جداگانه نیز لادن جعفری تهرانی که سرپرستی دفتر توسعه گردشگری را بر عهده داشته به‌عنوان مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات معرفی شد و محمدحسین فرمهینی فراهانی در جایگاه مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نشست.

سرپرستی قربان عباسی در اداره کل میراث فرهنگی گلستان نیز به مدیرکلی وی منتهی شد.
در 8آذرماه ولی، حامد دهقانان از معاونت گردشگری استعفا کرد. برخی شنیده‌ها حاکی است وی دوره سربازی خود را در کنار احمد‌زاده در استانداری فارس می‌گذراند و همراه او به سازمان میراث فرهنگی رفت اما از آنجا که هنوز دوره سربازی خود را تمام نکرده بود اجازه نداشت در سمت معاونت آن سازمان مدیریت کند. بدین‌ترتیب سیدفرهاد سجادی با حفظ سمت در معاونت سرمایه‌گذاری، سرپرستی معاونت گردشگری را نیز برعهده گرفت.

اوایل آذرماه معاون رئیس‌جمهور پس‌از 4ماه مدیر روابط عمومی خود را تغییر داد به نحوی که پس از طالع‌زاری که مردادماه به این سازمان آمده بود، مسعود شریفی را با حفظ سمت در ریاست کاخ گلستان به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل روابط‌عمومی منصوب کرد.

همچنین در همین زمان محمدرضا رشید‌کردستانی روی صندلی سرپرستی معاونت صنایع دستی و نادر زینالی در جایگاه مدیرکلی توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان قرار گرفتند.

نکته جالب در حکم انتصابات رئیس سازمان میراث فرهنگی این است که تمامی آنها متن یکسانی دارد و اینطور به‌نظر می‌رسد که احمدزاده تنها نام و عنوان سمت را در هر حکمی تغییر می‌دهد.

آنطور که خبرگزاری مهر نوشته، وی در احکامی جداگانه می‌نویسد: «نظر به دانش، تعهد و تجربه جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان... منصوب می‌شوید. توفیق روزافزون شما را در انجام وظایف محوله در راستای تحقق اهداف سازمان از خداوند منان خواهانم». به‌نظر می‌رسد هنوز بعد از گذشت 7ماه از ریاست احمدزاده در سازمان میراث فرهنگی جایگاه مدیران این سازمان ثباتی ندارد، چرا که هریک از معاون مدیران زیردست خود را نیز جا به جا می‌کنند. این درحالی است که به‌دنبال این تغییرات مداوم، برنامه‌ریزی‌های این سازمان در 3بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر می‌کند.

کد خبر 152946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز