فرمانده نیروی انتظامی، تأمین امنیت کامل برای آحاد مردم را یکی از اهداف چشم انداز 20 ساله توسعه کشور ذکر کرد و گفت: پلیس با نگاه جامعه محور و با اتکا به فناوری ها و تجهیزات جدید، امنیت را در بخش های مختلف جامعه برقرار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: امنیت اجتماعی، دفاع از اجتماع در برابر حوادث است که به عنوان مثال می توان از امنیت اخلاقی نام برد که به دنبال تأمین امنیت زنان است تا فضای مناسب تری برای آنان به دور از مزاحمت ها ایجاد شود و زنان، حضور اجتماعی آسان تر و امن تری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: طبق نظرسنجی های انجام شده، ضریب احساس امنیت در کشور 5 درصد ارتقاء یافته است.

وی در خصوص تأمین امنیت اجتماعات، احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: ما از هر اجتماع قانونی محافظت می کنیم و جلوی هر اجتماع غیرقانونی را می گیریم. البته تلاش ما بر این است که اعمال قانون با حداقل استفاده از زور و هزینه همراه باشد. نیروی انتظامی، امنیت اجتماع هر طیف، صنف، حزب و گروهی را که مجوز قانونی داشته باشد، تأمین خواهد کرد.

رئیس پلیس کشور برخورد پلیس با پدیده بد حجابی را یاد آور شد و گفت: در برخورد با این پدیده، تلاش ما بر اقدامات فرهنگی است که نمونه  اخیر آن برگزاری نمایشگاه ریحانه در تهران بود و توانسته ایم بدون اینکه در جامعه سر و صدا و نگرانی ایجاد شود، گام های خوبی در این زمینه برداریم.

سردار مقدم، آموزش و مشارکت همگانی، تذکر و ارشاد، برخورد انتظامی و برخورد قضایی را به ترتیب اولویت از برنامه های نیروی انتظامی در خصوص مقابله با پدیده  بدحجابی برشمرد و گفت: برخورد قضایی با اینگونه افراد آخرین مرحله است که آمار آن بسیار کم و در حدود 0.8 درصد است.

فرمانده نیروی انتظامی رویکرد ناجا را جامعه محوری بیان کرد و افزود: بعضی ها به ما انتقاد می کنند که پلیس نباید کار فرهنگی کند و وظیفه اش بگیر و ببند است؛ که ما در پاسخ به آنها معتقدیم، رفتارهای انتظامی باید با حداقل هزینه همراه باشد.

کد خبر 1529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز