شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید تایید می‌کند دانش آموزانی که پنج دقیقه قبل از شروع جلسه امتحان، آدامس می‌جوند در آزمون‌های درسی خود به مراتب نمرات بهتری کسب می‌کنند در حالی که این تاثیر مثبت در دانش آموزانی که قبل از امتحان آدامس نمی‌جوند، مشاهده نمی‌شود.

آدامس

به گزارش ایسنا، سرگی اونی پر، استادیار علوم پزشکی در دانشگاه «سنت لارنس» در این بررسی متوجه شد: اگر دانش آموزان پنج دقیقه قبل از آغاز امتحان، آدامس بجوند و این کار را تا 20 دقیقه اول ساعت آزمون ادامه دهند در واقع آدامس جویدن در آنها یک تاثیر انگیزشی ایجاد می‌کند که موجب بهتر شدن نتایج امتحانات آنها می‌شود.

اونی پر می‌گوید: بسیاری از بررسی‌های قبلی نیز تایید می‌کنند که هر نوع فعالیت بدنی می‌تواند در بهبود نتایج امتحانات دانش‌آموزان تاثیر مثبت داشته باشد بر همین اساس مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی این تحرک ملایم بدنی در حد آدامس جویدن هم می‌تواند همین تاثیر مطلوب را بر جای گذارد.

به گزارش یونایتدپرس، اونی پر تاکید کرد: این تاثیر فقط به این شرط اعمال می‌شود که حتما پنج دقیقه قبل از آغاز آزمون آدامس بجوید چون اگر در طول آزمون این کار را شروع کنید دیگر بی‌تاثیر خواهد بود.

کد خبر 152861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز