شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خشکسالی 2.6 میلیون نفر از مردم افغانستان را در معرض خطر گرسنگی و قحطی قرار داده‌است.

afghanistan

بنا به گفته مسئولان افغانستان و سازمان‌های امدادی ، حدود 2.6 میلیون افغانی به خاطر شدیدترین خشکسالی دهه اخیر در شمال افغانستان، دچار قحطی و گرسنگی خواهند شد.

خشکسالی 14 استان از 34 استان افغانستان را با خطر و مشکل مواجه کرده‌است.

چاه‌های آب خشک شده‌اند.صدها بچه دچار سو تغذیه‌شده‌اند.خانواده‌‌ها حیواناتشان را به به قیمت پایین و زیر قیمت بازار می‌فروشند.مردم برای پیدا کردن غذا، آب، کار و در برخی موارد پناهی برای رهایی از جنگ و درگیری به شهر ها می‌روند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، دولت و سازمان‌های امدادرسان به شدت تلاش می‌کنند تا پیش از این‌که دسترسی به نقاط دورافتاده به دلیل بارش برف غیرممکن نشده است، به مردم کمک کنند.

رحمت‌الله زاهد، هماهنگ‌کننده امور مربوط به فجایع و بلایا در ایالت بلخ که به شدت در اثر خشکسالی دچار مشکل شده است گفت او هنوز خیالش راحت است که مردم دچار گرسنگی شدید نخواهند شد و از گرسنگی نخواهند مرد اما بیشتر نگران این است که آنها به‌خصوص در نقاط دورافتاده چطور می‌توانند در زمستان این شرایط را تحمل کنند .

سازمان ملل در ماه اکتبر برای کمک به آسیب‌دیدگان در اثر خشکسالی در 14 استان شمالی افغانستان درخواست 142 میلیون دلار کمک کرد.تا این لحظه 49 میلیون دلار توسط گروه‌های امدادی، آمریکا و کشورهای اروپایی تامین شده‌است.

دولت افغانستان نیز، حدود 40هزارتن گندم، 5هزار تن برنج، 10هزار تن دانه گندم برای کاشت و 20هزارتن خوراک دام توزیع می‌کند.

کد خبر 152856
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز