همشهری آنلاین: دامنه بحران‌های مالی دراروپا سرانجام به بلژیک نیز رسید و ده‌ها هزارتن از مردم این کشور در اعتراض به طرح ریاضت اقتصادی دولت به خیابان‌های بروکسل پایتخت این کشور سرازیر شدند

به گزارش ایرنا، تظاهرات اعتراض آمیز مردم بلژیک علیه طرح ریاضتی مصوب احزاب این کشور درحالی صورت می گیرد که شش حزاب اصلی این کشور سرانجام پس از ماه ها به تازگی در زمینه بودجه سال 2012 میلادی به توافق رسیدند.

بلژیک نیز که از تیررس بحران مالی یورو در امان نیست، مجبور شده است در بودجه سال آتی خود همانند دیگر کشورهای بزرگ اقتصادی اروپا از جمله آلمان و فرانسه طرح ریاضت اقتصادی را به منظور کاستن از بدهی های بودجه ای و عمومی خود اجرا کند.

این تظاهرات درحالی صورت می گیرد که احزاب بزرگ این کشورهمچنین پس از 18 ماه اختلاف نظر در زمینه تشکیل دولت جدید این کشور به توافق رسیدند.

بلژیک از ماه ژوئن سال 2010 میلادی و به دنبال انتخابات مجلس ملی این کشور که در نتیجه آن فلامان های این کشور حائز اکثریت کرسی ها شدند، فاقد دولت می باشد.

والون ها و فلامان های بلژیک در زمینه نحوه تقسیم حوزه های انتخاباتی و کرسی های مجلس ملی این کشور اختلاف نظر دارند.

 58 درصد از جمعیت حدود 11 میلیونی بلژیک را فلامان های ساکن درشمال غرب کشور و بقیه را والون های فرانسوی زبان درجنوب شرق این کشور تشکیل می دهند.

کد خبر 152771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز