همشهری آنلاین: مردم آمریکا می‌گویند دیگر از تبعیض‌های موجود در کشورشان به ستوه آمده‌اند.

آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، بیش از بیست هزار نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری آمریکا روز گذشته در نیویورک تظاهرات برپا کردند.

معترضان آمریکایی خواستار عدالت اقتصادی و اجتماعی بودند. مردم آمریکا می‌گویند باید به نابرابری‌ها و تبعیض‌های اجتماعی در کشورشان پایان داده شود.

آنها تاکید دارند، چطور ممکن است مردم آمریکا فقیرتر شوند اما افراد ثروتمند در سی سال گذشته، ثروت خود را سه برابر کرده باشند. به گفته معترضان آمریکایی، این وضع گویای، شکاف اقتصادی و اجتماعی فاحش در آمریکا است.

اتحادیه‌های کارگری با تاکید بر این خواسته ها درواقع همان مطالبی را مطرح کردند که جنبش تسخیر وال استریت در چند ماه گذشته در آمریکا بر آن تاکید کرده است.

مردم آمریکا می‌گویند آنها بخشی از جمعیت نود و نه درصدی کشور در مقابل یک درصدی هستند که همه چیز دارند. آنها می‌گویند اوضاع اقتصادی کشورشان روز به روز در حال بدتر شدن است.

یک معترض آمریکایی در تظاهرات دیروز نیویورک گفت: کارگران آمریکایی وضع بدی دارند. سیاست‌های اشتباه دولتمردان آمریکایی سبب شده است زندگی برای مردم دشوارتر شود.

یک شهروند دیگر امریکایی نیز گفت: وضع زندگی ما بسیار بد است. ما هر روز صبح باید ساعت چهار و نیم صبح بیدار شویم و کار کنیم. چرا باید ما اینقدر سخت کار کنیم اما دیگران راحت پول پارو کنند. ما از این وضع خسته شده‌ایم.

مردم آمریکا می‌گویند دولتمردان کشورشان با مشکلات مردم بیگانه اند بطوری که فعالیت‌های انتخاباتی آنها برای جمع کردن پول برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در شرایط بحران اقتصادی کنونی، مهر تاییدی بر این مساله است.

کد خبر 152755
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز