چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نتایج اولیه شمارش آرای نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی مصر نشان می‌دهد، اخوان‌المسلمین بیشترین آرا را به دست آورده‌است.

مصر

به گزارش آسوشیتدپرس، شمارش آرای مرحله اول انتخابات از صبح امروز آغاز شده‌است. این شمارش نشان می‌‌دهد اخوان‌المسلمین 40درصد آرا را به دست آورده‌است، البته این حزب با رقابت شدیدی از سوی حزب نور که از سلفی‌های تندرو تشکیل شده، روبه‌روست.

حزب سوم هم بلوک مصر است که از گروه‌های لیبرال و سکولار تشکیل شده‌است. این نتیجه مربوط به شمارش آرا در شهرهای بزرگی چون قاهره و اسکندریه است.

مرحله نخست انتخابات مصر برای انتخاب اعضای پارلمان 498نفری این کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شد. مرحله دوم این انتخابات که مربوط به رای‌گیری از شهرهای کوچک‌تر است ماه آینده برگزار می‌شود.

مقامات مصر می‌گویند که از میزان بالای مشارکت مردم شگفت‌زده شده‌اند و آمادگی این میزان مشارکت را نداشتند.

اخوان‌المسلمین که در سال‌های حکومت مبارک از احزاب ممنوعه بود و اعضای آن با سرکوب و شکنجه و زندان روبه‌رو بودند، اکنون با اقبال گسترده مردم مصر به پارلمان راه یافته‌اند و به احتمال زیاد دولت آینده مصر هم از اعضای نزدیک به این حزب تشکیل می‌شود. پارلمان مصر قرار است کمیته‌ای 100 نفره برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور تشکیل دهد.

کد خبر 152710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز