گروه اقتصادی: افزایش بی‌رویه قیمت گوجه فرنگی و برخی انواع سبزی‌ها که از چند هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد. با وجود این معاون وزیر جهاد کشاورزی وعده‌ تازه‌ای برای افزایش عرضه و کاهش قیمت این محصولات مطرح می‌کند.

گوجه فرنگی

تداوم سیر صعودی قیمت گوجه‌فرنگی موجب شده تا قیمت کنونی این محصول در میوه ‌فروشی‌های سطح شهر به‌رغم وعده‌های قبلی مسئولان برای کاهش قیمت‌ها به بیش‌از سه ‌هزار تومان افزایش یابد به‌نحوی که اکنون نرخ هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی رسمی به بیش از دو ‌هزار و 500 و گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای به 3‌هزار تا 3‌هزارو 300‌تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر خبری از عرضه این محصول در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیست و گوجه‌فرنگی عرضه شده به نرخ 500 تا 800‌تومان در هر کیلوگرم نیز از کیفیت لازم برخوردار نیست.

همچنین نرخ برخی انواع سبزی و صیفی مانند کدو، بادمجان، هویج‌فرنگی و... که پیش از این افزایش یافته و مسئولان این گرانی را ناشی از بارندگی‌ قلمداد می‌کردند همچنان بالا مانده است.

با وجود رشد 10 برابری قیمت گوجه‌فرنگی نسبت به چند هفته گذشته، مجید خلیلی خشنود، معاون وزیر کشاورزی خبر شکستـه ‌شدن قیـمت گوجه فرنگی تـا هـفـتـه‌ آیـنـده را مطرح کرد و گفت: با ورود گوجه‌فرنگی‌های تولید جنوب کشور به بازار قیمت‌ این محصول تا یک هفته آینده متعادل خواهد شد.

کد خبر 152707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز