همشهری آنلاین: طرح اصلاح بند ۶۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ پس از رد دوفوریت و یک فوریت آن توسط نمایندگان مجلس به صورت عادی بررسی می شود.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ آذر) بررسی عادی طرح اصلاح بند ۶۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بر اساس این طرح با توجه به اینکه مهلت اجرای بند(۶۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰(بخشودگی جرائم) از زمان لازم‌الاجراء‌شدن قانون به‌مدت شش ماه تصویب و ابلاغ گردیده است و به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های اجرائی قانون عدم اطلاع‌رسانی جامع و کامل به ذی‌نفعان و بسیاری موارد دیگر، در مدت پنج‌ماهه گذشته تنها حدود بیست درصد(۲۰%) از درآمد پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه محقق گردیده است و به نظر نمی‌رسد در یک‌ماه باقیمانده هشتاد درصد(۸۰%) بودجه پیش‌بینی شده تحقق یابد.

بر این اساس با توجه به آماده‌شدن زیرساخت‌های فوق‌الذکر و ایجاد هماهنگی‌های لازم و از طرفی استقبال خوب مردم در ایام اخیر، به‌نظر می‌رسد در صورت تمدید مهلت تا پایان سال مبلغ قابل توجهی از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در قانون بودجه محقق می‌شود.

براساس این طرح ماده واحده این طرح بند(۶۵) ماده واحده قانون بودجه سال۱۳۹۰کل کشور به‌شرح زیر اصلاح می‌شود: عبارت« شش‌ماه پس از تاریخ لازم الاجرا‌ءشدن این قانون» از ابتداء بند(۶۵)‌ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور حذف می‌گردد و عبارت« تا تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۰» بعد از عبارت« مالکان خودرو» اضافه می‌گردد.

پس از رد یک فوریت و دوفوریت این طرح، مجلس تصمیم به بررسی آن به صورت عادی گرفت.

کد خبر 152546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز