همشهری آنلاین: مهدی مشهور مدیر کمیته دانشجویی جشنواره تئاتر فجر؛ نگاه این دوره از جشنواره را آکادمیک دانست و از گردهمایی نخبگان تئاتر دانشجویی در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی مشهور مدیر کمیته دانشجویی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره عملکرد این کمیته که در این دوره برای نخستین بار در طول برگزاری جشنواره تئاتر فجر راه اندازی شده است، گفت: " کمیته دانشجویی در جشنواره تئاتر فجر کمیته نوپایی است و به همت دبیر این جشنواره رحمت امینی که خود از اساتید فعال دانشگاهی است شکل گرفته است.

هدف، برگزاری جشنواره تئاتر فجر به شکل آکادمیک است به همین منظور کمیته دانشجویی با این هدف راه اندازی شد تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در فضای علمی تئاتر کشور تا سطح ممکن استفاده شود".

وی در ادامه تئاتر دانشگاهی را تئاتری پیشرو و آوانگارد دانست و افزود: "استفاده از ظرفیت‌های علمی و نگاهی جدید برای پیشرو کردن جشنواره تئاتر فجر در سی‌امین دوره از اهداف این کمیته است".

دبیر کمیته دانشجویی درباره برنامه‌های این کمیته اظهار کرد: "برای فعالیت کمیته دانشجویی در جشنواره تئاتر فجر جهت حضور علاقمندان اقدام به انتشار فراخوان کرده‌ایم و در نظر داریم گروهی از تیم‌های برگزیده دانشجویی که شامل فارغ التحصیلان رشته تئاتر هم می‌شود که در جشنواره تئاتر دانشجویی و یا سایر جشنواره‌های تئاتری در دوره‌های گذشته خوش درخشیدند و به لحاظ علمی ثابت شده هستند را به صورت گروهی گرد هم آوریم.

این گروه دانشجویی آثار شرکت کننده در این دوره از برگزاری تئاتر فجر را به لحاظ کمی و کیفی با یک نگاه آکادمیک بررسی و امتیاز می‌دهند".

وی در ادامه داوران این کمیته را دانشجویان حاضر در کمیته دانشجویی دانست و خبر از جایزه ویژه این بخش در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر خبر داد و بیان کرد: "در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در کنار اعلام جوایز بخش مسابقه براساس نگاه و انتخاب داوران کمیته دانشجویی نیز به آثار برگزیده جوایزی اهداء می‌شود".

دبیر کمیته دانشجویی ارزیابی امکانات سالن‌های نمایشی، و بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر به لحاظ کمی و کیفی را از دیگر برنامه‌های این کمیته دانست که به منظور آسیب شناسی فضاهای حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

مشهور در ادامه اظهار کرد: "کمیته دانشجویی در نظر دارد تسهیلاتی را برای دانشجویان فراهم آورد تا آن ها بتوانند در ایام برگزاری جشنواره به آسانی اقدام به تهیه بلیط برای تماشای نمایش‌ها کنند و این تسهیلات برای دانشجویان شهرستانی نیز به طور ویژه اجرا می‌شود".

دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به منظور شرکت‌دادن دانشجویان و توجه بیشتر به تئاتر دانشگاهی کشور و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و استعداد‌های نهفته در ظرفیت تئاتر دانشجویی، از تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته هنرهای نمایشی دعوت به عمل می‌آورد تا جهت همکاری در بخشهای مختلف اجرایی، حداکثر تا 15 دی ماه 1390 به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر مراجعه و با پر کردن فرم مخصوص نسبت به حضور در این بخش اعلام آمادگی کنند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.

 

 

 

کد خبر 152528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز