دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع خبری از استعفای هیات دولت کویت به ریاست شیخ ناصر المحمد الاحمد الصباح نخست وزیر کویت در پی تشدید تنش میان مجلس و دولت و پیامدهای ناشی از تظاهرات و فشار های سیاسی مخالفان خبر دادند.

دولت کویت استعفا کرد

گزارش ایرنا به نقل از این منابع حاکی است که اعضای کابینه شیخ ناصر المحمد روز دوشنبه در نشستی فوق العاده که به ریاست شیخ صباح الاحمد امیر کویت و به منظور بررسی تحولات جاری و چگونگی برون رفت از تنگنای سیاسی موجود کشور تشکیل شد، استعفای خود را تسلیم وی کردند.

جاسم الخرافی رییس مجلس نیز که رسانه ها از احتمال انحلال آن خبر داده اند، نیز به این جلسه دعوت شده بود.

این در حالی است که در پی تظاهرات دو هفته پیش مخالفان نخست وزیر که با ورود صدها تن از آنان به ساختمان مجلس همراه بود، اخیرا شماری از آنان مورد بازجویی قرار گرفته و بازداشت شده اند.

از سوی دیگر این استعفا در حالی است که اخیرا در پی رسوایی مالی موسوم به سپرده های میلیونی که در آن شماری از نمایندگان هوادار دولت نیز متهم شده اند، تعدادی از نمایندگان مخالف طرح استیضاح نخست وزیر را به مجلس ارایه کرده بودند.

این طرح در دستور کار جلسه روز سه شنبه مجلس قرار گرفت و مخالفان و برخی جریان ها و تشکل های سیاسی و دانشجویی روز دوشنبه تجمعی را مقابل ساختمان مجلس با هدف کناره گیری نخست وزیر تدارک دیده بودند.

کابینه شیخ ناصر المحمد الاحمد الصباح در این مدت همواره با استیضاح، فشار مخالفان و تجمع های خیابانی و درخواست آنان برای استعفا و برکناری رو به رو بوده است.

در سال های اخیر تشدید اختلاف میان قوای مقننه و مجریه طرح های توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور را با مشکلات رو به رو ساخته و زمان زیادی را از دولت بابت این موضوع گرفته است.

مخالفان همواره نخست وزیر را به فساد مالی و سیاسی و ناتوانی در اداره امور کشور متهم کرده اند.

از زمان روی کار آمدن شیخ ناصر المحمد به عنوان نخست وزیر در سال 2006، به دلیل تنش های موجود میان قوای مقننه و مجلس تاکنون شش بار دولت استعفا کرده و سه بار نیز مجلس منحل شده است.

کد خبر 152457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز