همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند

هواپیما

 و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عملیات اورژانسی و شرایط اضطرار به کار می‌رود.

دکتر علی محمد شاعری، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات طرح جامع کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: این طرح یک طرح مدیریتی است و چندان اعتباری نیست اما تمام دستگاه‌ها را موظف می‌کند تا اقداماتی را جهت کاهش آلایندگی هوا به کار بندند.

 وی افزود: طبق این طرح ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور موظف شده تا خودروهای با عمر بیش از 20 سال و موتورسیکلت‌های با عمر بیشتر از هفت سال را ظرف سه سال آینده از رده خارج و با خودروهای نو جایگزین کند.

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تعداد مراکز معاینه فنی به سه برابر تعداد فعلی می‌رسد و حمل و نقل عمومی هم از حدود 25 درصد فعلی به 75 درصد افزایش می‌یابد.

 شاعری همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنایع گفت: این وزارتخانه موظف شده تولید خودرو و موتورسیکلت را مطابق استاندارد یورو4 و یورو3 انجام دهد و وزارت نفت هم بر اساس طرح وظیفه دارد سوخت تولیدی داخل را با استاندارد یورو4 عرضه کند.

 به گفته وی شهرداری‌ها هم وظیفه دارند سرانه فضای سبزرا با به سرانه استاندارد پیش‌بینی شده ارتقاء دهند.

 قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پایان در پاسخ سوالی مبنی بر ضمانت اجرایی این طرح گفت: این طرح پس از تصویب در هیات دولت، لازم‌الاجراست.

کد خبر 152450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز