مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: زیرگذر شهران 6 ماه زودتر از موعد مقرر دوشنبه آماده بهره برداری خواهد شد.

با افتتاح این زیرگذر 750 متری به همراه 2 پل کندرو که به طرفین پل موجود شهران در بزرگراه همت اضافه خواهد شد، از بار ترافیکی بزرگراه شهید ستاری، ‌جنت آباد ،‌بلوار دهکده و همت کاسته می شود، درواقع بارترافیکی شمال غرب تهران از ایران پارس به آیت‌الله کاشانی و از آنجا به اتوبان تهران- کرج وبزرگراه رسالت منتقل شده و دسترسی به غرب آیت‌الله کاشانی و بزرگراه رسالت و ورزشگاه آزادی راحت‌تر میسر خواهد شد.

بنا براین گزارش افتتاح  تقاطع غیرهم‌سطح سئول- نیایش نیز 22 اسفند ماه امسال اعلام شد. طول پل غیرهم‌سطح سئول - نیایش  700 متر و عرض آن بین 9 تا 15 متر متغیر است که در دو جهت شمالی و جنوبی و جنوبی - شمالی هر کدام با دوباند در دست ساخت است.

با احداث این تقاطع  و حذف چراغ راهنمایی، بار ترافیکی شریان‌های شرقی ـ غربی تعدیل شده و روان‌سازی ترافیک را در تقاطع موازی با خیابان سئول، از شمال در بزرگراههای  چمران، یادگار امام(ره) تا انتهای غربی‌ترین نقطه تهران واز جنوب در اتوبان کردستان و خیابان ولیعصرشاهد خواهیم بود. همچنین  با توجه به احداث راستگرد، حرکت‌های نیایش به سئول و برعکس نیز روان خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با احداث تقاطع غیرهم سطح سئول- نیایش بیش از 7 میلیارد تومان در سال صرفه جویی ریالی ناشی از کاهش اتلاف وقت شهروندان و بیش از 9 میلیون لیتر معادل 4 میلیون دلار (مجموعاً معادل 10 میلیارد تومان) در سال صرفه‌جویی در سوخت حاصل شود.

این گزارش همچنین از  افتتاح بخشی از بزرگراه امام علی از پل فرجام تا سر پل آغاز در ششم  اسفند امسال خبر می دهد. پیش بینی می شود از آنجا که در شرق تهران حرکت های شمالی ـ جنوبی بسیار ضعیف است با افتتاح این پروژه مشکل ترافیکی شرق تهران کاهش یابد.

افتتاح مسیر دو و نیم کیلومتری بزرگراه امام علی از پل فرجام تا پل آغاز علاوه براینکه زمینه ترمیم حدود 25 هزارمتر مساحت بافت‌های فرسوده در مناطق 4 و 8 و مسیل باختر را فراهم نموده است، سبب تسهیل و روانی ترافیک در محور بزرگراه رسالت، خیابان گلبرگ، خیابان مسیل باختر، خیابان فرجام و راه اندازی کامل ارتباطات مربوط به طول تقریبی 12 کیلومتر (رمپ و لوپ) خواهدشد.

این در حالی است که با احداث یک لوپ در شمال شرق تقاطع رسالت- امام علی بار ترافیکی مورد اشاره به راحتی به سمت غرب شهر هدایت خواهد شد.

بنابراین گزارش، بزرگراه امام علی واقع در شرق تهران یکی از طولانی‌ترین بزرگراه های شمالی جنوبی تهران است که از منطقه یک شروع و به طول تقریبی 22 کیلومتر پس از عبور از مناطق 4، 7، 8 ،  15 و20 به بزرگراه آزادگان متصل می‌شود.

کد خبر 15231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز