شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: نرخ ارز از تورم هم سبقت گرفت و دلار و سکه در روزهای بی‌تدبیری مردان اقتصادی دولت کورس قیمت گذاشتند

ارز

نه‌سیاست شوک‌درمانی و نه اعلام سیاست تعدیل نرخ ارز، نتوانست مانع پیشروی قیمت دلار در بازار به سمت 1400‌تومان شود چه اینکه روز گذشته در نخستین روز هفته قیمت هر دلار آمریکا به 1380‌تومان هم رسید.
بانک مرکزی هم قیمت دلار مسافرتی را بیش از 1200‌تومان اعلام کرد. پرش قیمت ارز در بازار آزاد باعث شد تا سکه هم هوس کند تا به سمت بالا قدم بردارد. به گزارش همشهری در حالی که میانگین نرخ تورم به مرز 20‌درصد رسیده، قیمت ارزهای معتبر تا 24‌درصد هم افزایش قیمت را تجربه کرده است. ششم فروردین امسال وقتی دلار 1110‌تومان قیمت خورد شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در آخرین ماه پاییز1390، با رشدی 24‌درصدی قیمت ارز به مرز 1380‌تومان هم نزدیک شود.خارج شدن افسار اسب چموش ارزی از دست بانک مرکزی خود نشان آشکاری از تن دادن اعضای شورای پول و اعتبار به نسخه‌های تسکین‌دهنده است تا شفابخش. به راستی ارزش واقعی دلار به گفته رئیس‌جمهور 900‌تومان است و یا به گفته وزیر اقتصاد، دلار 1300‌تومانی گران است؟

سکه بر‌خلاف جهت آب حرکت کرد

در روزی که بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برد و قیمت هر اونس طلا روی 1680‌دلار ثابت مانده است، قیمت انواع سکه نه تنها کاهش نیافت که به واسطه افزایش قیمت دلار از یک‌سو و تشدید حباب قیمت از سوی دیگر، مسیر صعود را در پیش گرفت. قیمت فروش سکه طرح قدیم، جدید، نیم و ربع در روز گذشته در بازار آزاد به‌ترتیب به 638، 626، 303 و 153‌هزار تومان رسید.

کد خبر 152254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز