همشهری آنلاین: هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعدادسهمیه‌های مستقیم فوتبال ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تنها دو باشگاه اعلام کرد و دو باشگاه دیگر باید در پلی‌آف شرکت کنند (2+2) در حالی که پیش از این سهمیه ایران (1+3) یعنی سه تیم مستفیم و یک تیم پلی‌آف اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا ، هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور سپ بلاتر رئیس فیفا برگزار شد و در نهایت با وجود اینکه کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سهمیه ایران را 3 و نیم باشگاه اعلام کرد امروز هیات اجرایی AFC تنها با دو سهمیه مستقیم ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد.

 این در حالی است که دو تیم دیگر باید برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در دو دیدار رفت و برگشت پلی آف حاضر شوند.

 بدین ترتیب و به گفته علی کفاشیان، بر این اساس تنها باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس قهرمان لیگ و جام حذفی فصل گذشته می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و استقلال و ذوب آهن باید در مرحله حذفی به مصاف حریفان خود در پلی‌آف بروند.

 در صورتی که این دو باشگاه بتوانند برابر حریفان‌شان به پیروزی برسند می‌توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورند.

 در حالی هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تشکیل جلسه داد که به خاطر انتخابات سال گذشته ایران هیچ نماینده‌ای در این هیات نداشت.

 در چند روز گذشته نمایندگان فدراسیون فوتبال حاضر در مالزی گفت‌وگوهای فشرده‌ای را برای متقاعد کردن اعضای کمیته مسابقه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده بودند، اما در نهایت و با وجود تصویب این مسئله در کمیته مسابقه‌ها، هیات اجرایی امروز شرایط ایران را نپذیرفت و فوتبال ایران برای فصل آتی و با 595 امتیاز سال آینده تنها دو سهمیه قطعی در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

کد خبر 152020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز